Jump to content

Kartprogram for Linux

truls8

Recommended Posts

Hei

Ser at det har vert tråder om dette før, men disse er nå begynt å bli gamle. Lurte derfor på om det var noen som hadde testet kartprogram for Linux?

Er det kommet noen på markedet?

Lurte også på om det var noen som hadde gode program til Windows, hvis det ikkje finnes på Linux.

Prøvde TelChart no i helga versjon 3.5, og ble ikkje særlig imponert. Det var treigt. Self på en rask via 1ghz cpu.

Du kan kjøre Window$program under Linux vha. Wine men da går jo vinningen litt opp i spinningen. Et annet problem er at kartleverandørene ikke leverer kartpakker for Linux. Jeg har hørt om folk som har kjørt f.eks. SOB under Linux med suksess men jeg fikk ikke til C-map kartpakken...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Takker for raskt svar.

Kan vel konkludere med at AIS Navigator er det eneste som ser ut til å være fulverdig.

Dette leser da ikkje c-map kart.

Ser ut som eg må ha en windows installasjon for kart program til båten da. Noen wine/vmware er lite aktuelt. Er ingen problem å reboote båt pcen når en forlater kai.

Noen som har noen gode windows kartprogram som de anbefaler. Testet telChart og det likte eg dårlig.

Nei jeg har ikke kommet så langt ennå. Jeg har full versjon og har "testet" dette og det er bra. Det kan bruke flere forskjellige kart typer. Er på vei til Bergen nå så du får ha meg unnskyldt, må kjøre videre nå. Kommer tilbake senere.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

truls8

Laster du ned trail versjonen og prøver ut denne så får du en viss pekepinne på hvor det bærer hen. Full versjonen har litt mere å by på. Har prøvd GpsDrive og den ligger et stykke tilbake for andre Gps programmer. Smak og behag selvfølgelig.

Oziexplorer sin web side har en god del tillegsprogrammer (frie) som også kan brukes av andre. Et smart program for å teste ut com porten og et til å teste ut usb portene opp mot Gps'en.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...