Jump to content

Blande forskjellige merker bunnstoff?

TideRace

Recommended Posts

En rask sjekk i "båtrommet" i kjelleren forteller meg at jeg har bunnstoff nok for et par år,

men med den kjedelige begrensning at mengde og volum dessverre er broderlig fordelt på diverse mindre kvanta, merker og fabrikat.

Jeg har med andre ord bunnstoff nok hvis jeg blander noen bokser,

men går dette bra? Jeg har blant annet noen spann av Jotun NonStop, Hempel Mille Dynamic,

ABC, med flere. Utvalget er selvsagt i samme farge (sort) og samme type (selvpolerende).

Min ringe kunnskap og anelse om emnet tilsier at de forskjellige merkene sikkert består av omtrent samme blanding lurium... :rolleyes:

Altså; kan jeg blande flere merker i et spann og nyte godt av skrytebrosjyrene fra flere merker samtidig?

Redigert av Phoebe (see edit history)

Jeg har som hardt bunnstoff Hempel Glide Speed - som vist på bildet. Fremdeles er bunnen veldig glatt. Etter to sesonger hadde jeg ikke groe. I år har jeg lagt på endel selvpolerende bunnstoff både fra Maritim og Seajet 033. Stoffet ble lagt langs vannlinja og på kjølpartiet. Jeg har problemer med å få bunnstoffet til å sitte på ett av trimflapsene i syrefast stål. Etter at jeg begynte å bruke våtdrakt er det greit å ta den groa som kommer i løpet av sesongen.

hempel_glide_speed.jpg

Dette er hva Jotun sier:

Dersom bunnstoffet er ukjent eller i dårlig forfatning

1. Høytrykksspyl med ferskvann.

2. Skrap vekk løst bunnstoff.

3. Våtslip bunnen med vannslipepapir nr. 180–220.

4. Skyll godt med ferskvann og la tørke.

5. Påfør ett strøk Penguin Primer før nytt bunnstoff påføres.

Men har noen de facto hørt om noen, eller selv opplevd, problem ved å bytte fra et merke til et annet av selvpolerende bunnstoff?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...