erwin-abel Startet 29.April.2008 Del på Facebook Startet 29.April.2008 Egentlig et problem fra naboen. Han har en Bavaria 25 som han kunne tenkt seg baug propell i, men det skal etter sigende ikke være så lett. Jeg mener å ha lest om ett system med pumpe og dyser som gjør jobben. Er det noen som vet noe om det?? Sitér dette innlegget Link to post
Rossicus Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 (redigert) Er det denne du tenker på? Finns sikkert andre varianter, men et var denne eg fant i farten. Har vore diskutert her på Båtplassen også, men den fant eg ikkje att. Rossicus Redigert 29.April.2008 av Rossicus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Er det denne?? https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=474045 Lite firma på Kløfta er forhandler for denne. Visstnok Hollandsk fabrikat... (Kjenner firmaet) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
erwin-abel Svart 29.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2008 (redigert) Det er nok det som blir nevnt i den linken som Marvin nevner. Pumpe med slanger og dyser. Er det noen som kjenner til navn eller febrikat? Erfaringer? Redigert 29.April.2008 av erwin-abel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 (redigert) Skal prøve å få leverandøren til å komme nett i morgen Redigert: Leverandør er Equi-Mar AS v/Per Olsen, tlf 97526119 mail: perolse2@online.no Systemet ble omtalt i et båtblad i fjor... Redigert 30.April.2008 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
erwin-abel Svart 30.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2008 Ille bra. Hjertlig takk. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 30.April.2008 Del på Facebook Svart 30.April.2008 I flg. Olsen har de solgt 8 anlegg siste måned UTEN å annonsere..... Marex og andre vurderer dette systemet som standard... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Larspo Svart 30.April.2008 Del på Facebook Svart 30.April.2008 Trodde nesten jeg leste feil..."Dyse Truster"...trodde det var nok en artikkel om "Pyse Thruster" Eller er det jeg har hørt dårlig virkningsgrad på disse kontra en konvensjonell propell, men er det ikke plass, så er er det ikke plass og da kan det være et godt alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 30.April.2008 Del på Facebook Svart 30.April.2008 (redigert) Ser at det ligger en dysethruster til salgs på Finn nå for 19500,- ..... Redigert 30.April.2008 av Stevens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.April.2008 Del på Facebook Svart 30.April.2008 Jeg er veldig skeptisk til å ha 5 store hull i båten (innsug, 4 utblås) i stedet for 1 tunnell. Virker tryggere med en tunnell som er støpt skikkelig inn i skroget Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 30.April.2008 Del på Facebook Svart 30.April.2008 (redigert) Firmaet har visstnok demobåt liggende i Oslo-området. Går sikkert an å avtale besøk/demo. Truster er vel og bra, men den BRÅKER og hekkstruster er av og til litt "ekkel" pga at den sender strålen i hekkagregatet (er kommentar jeg har hørt...). Forøvrig monterer de anlegg på en større seilbåt nå Redigert: Og NEI, jeg har ingen økonomiske forbindelser med firmaet! Redigert 30.April.2008 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.