båtliv Startet 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2008 hva skal jeg impregnere kalesjen med? har dere noe tips å smøre sømmene med? Sitér dette innlegget Link to post
Bømlafjord Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Eg bruker kalesje impregnering fra Clas Ohlson og synest den er best. Styr unna Biltema sin! Bruker malerrulle til å smøre den på med, da blir det minst søl. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Husk å ikke skrubbe når du vasker kalesjen: ødelegger kalesjeduken... Jeg har brukt Acapella (med farge i) med delte erfaringer. En brun kalesje ble helt tett. En lys kalesje ble ikke. Forskjellen på dem var sannynligvis at den lyse ble skrubbet hardere for å bli kvitt jordslag. I tillegg var den lyse kalesjen gammel, og egentlig "råtten" i duken. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
båtliv Svart 1.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 impregnere du både utsiden og innsiden Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Kun på utsiden. Dvs: svaret er: Følg de anvisningene som står på emballasjen. Hittil har jeg kun impregnert på utsiden av kalesjen. Men ideels sett skal kalesjen bli "gjennomvåt" av kalesjen. Var i alle fall slik med den ene typen jeg hadde. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hans-Petter Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 jeg brukte Wurth sin imprignering på båten og på teltet i campingvognen denne kan absolutt anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.