Akult Startet 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2008 Jeg trenger en baugstige, gjerne til feste på ploganker. Stigen må være solid og sitte ordentlig fast, ikke noe rakleverk. Jeg har fått tips om en type hos Niro Petersen i Tyskland. Se bilde. Anbefaler en titt i katalogen deres. Der var veldig mye pent i rustfritt. Denne stigen festes kun i ankeret og trenger ikke støtte inn mot baugen. Jeg trenger en med tre trinn. Den koster ca. 3.000,- Noen som har tips om alternativer som bør vurderes, evt. om ovennevnte stige selges i Norge noe sted? Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Løfter litt på denne jeg ... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 http://www.batsystem.se/ Har system 125 til vår. Kjøpte hos Swang AS, Lysaker Brygge Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Akult Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Har system 125 til vår. Det ser for meg ut som ankeret kommer i veien når denne stigen skal settes opp ... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Stigen tres over ankeret. Har 22 kg ploganker forut. En bekjent bruker det på sin 46 cruiser også. Men om det er forskjell på Vision serien, aner jeg ikke. Hør med Lunde på det. De kjenner nok til produktet. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Framtia Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Jeg var ombord til en kar som hadde det ankeret/stigen som er avbildet i innlegg, virket helt OK og eieren var også fornøyd. Vet ikke helt hvor han hadde handlet, men det er mulig at jeg kan finne ut det (send meg IM i tilfelle det kan være aktuelt). Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
logos Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Akult. Hvordan anker har du? Jeg har en baugstige for 15 kg Bruce anker for salg. Henges på uten støtte mot båt. Fabrikatet er Shorestep (om jeg ikke husker feil). Importerte det selv fra England. Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Akult. Hvordan anker har du? Jeg har en baugstige for 15 kg Bruce anker for salg. Jo takk, jeg har Bruce akter og 25 kg ploganker på baugen, så det holder. Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Stigen tres over ankeret. Har 22 kg ploganker forut. En bekjent bruker det på sin 46 cruiser også. Men om det er forskjellpå Vision serien, aner jeg ikke. Jeg prøvde det samme på min båt, en SeaRay 315, men der kommer ankeret i veien. Rekkverket er for høyt til at denne kunne brukes. Er det noen som har noen andre forslag ? /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
logos Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Her er et forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 27.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Da ble det til at jeg droppet stigen til å feste på selve ankeret, og valgte i stedet system 130 i serien som baatsman nevner tidligere i tråden. Kjøpte på Maritim sin avdeling i Stavanger til 2400,- Som alltid prøver jeg å prute, men det gikk ikke. Men jeg fikk ei brus med på kjøpet. Niro Petersen i Tyskland kunne levere stige som ville komme på vel 4.000,- og denne syns ikke å være så veldig mye mer fordelaktig. System 130 passet altså greit på 44 Vision. Ved system 125 kom ankeret i veien for første trinn - i følge metermålet i alle fall. http://www.batsystem.se/ Takk for alle tips. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.