Jump to content

Baugstige til feste på ploganker

Akult

Recommended Posts

Jeg trenger en baugstige, gjerne til feste på ploganker. Stigen må være solid og sitte ordentlig fast, ikke noe rakleverk.

Jeg har fått tips om en type hos Niro Petersen i Tyskland. Se bilde. Anbefaler en titt i katalogen deres. Der var veldig mye pent i rustfritt.

Denne stigen festes kun i ankeret og trenger ikke støtte inn mot baugen. Jeg trenger en med tre trinn. Den koster ca. 3.000,-

Noen som har tips om alternativer som bør vurderes, evt. om ovennevnte stige selges i Norge noe sted?

baugstige.jpg

• 3 uker senere...
Stigen tres over ankeret. Har 22 kg ploganker forut. En bekjent bruker det på sin 46 cruiser også. Men om det er forskjell

på Vision serien, aner jeg ikke.

Jeg prøvde det samme på min båt, en SeaRay 315, men der kommer ankeret i veien. Rekkverket er for høyt til at denne kunne brukes.

Er det noen som har noen andre forslag ?

/Øystein

Da ble det til at jeg droppet stigen til å feste på selve ankeret, og valgte i stedet system 130 i serien som baatsman nevner tidligere i tråden. Kjøpte på Maritim sin avdeling i Stavanger til 2400,- Som alltid prøver jeg å prute, men det gikk ikke. Men jeg fikk ei brus med på kjøpet.

Niro Petersen i Tyskland kunne levere stige som ville komme på vel 4.000,- og denne syns ikke å være så veldig mye mer fordelaktig.

System 130 passet altså greit på 44 Vision. Ved system 125 kom ankeret i veien for første trinn - i følge metermålet i alle fall.

http://www.batsystem.se/

Takk for alle tips.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...