mons Startet 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2008 (redigert) Hei Søgne Dykkerklubb berget en båt i vinter, og under strabasene knustes en del på radaren som ikke kunne skaffes ny. Vi har hatt en trivelig dialog med angjeldende forsikringsselskap, og sammen med et tilskudd fra kassabeholdningen blir det nå innkjøpt nytt navigasjonsutstyr. Lurer på om noen har erfaringer med eller kommentarer til følgende sammensetning; Garmin 5212 plotter med radaroverlay. Rettelse ; skal være 5015 Garmin GMR24HD radar Garmin Vision G2 kartbrikke for Sørnorge (er det denne vi bør ha? Norsk tekst?) Elektronisk kompass - har ikke funnet fram betegnelsen ennå Ekkoloddgiver som går inn på plotteren. Har ikke bestemt type ennå Vindmåler hvis vi finner en som passer inn. Ønsker tilbakemeldinger på om dette fungerer bra sammen og er enkelt å bruke for mange brukere. Henter utstyret på andre siden av dammen for å få mest mulig igjen for kronene, men tror menyene er på norsk?? Utstyret kan en lese mer om på http://www.starmarinedepot.com/ Mons Redigert 1.Mai.2008 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Sydvesten Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 (redigert) Nå hadde nok jeg valgt 5012 og ikke 5212 som har "preloaded" amerikanske kart som man neppe har særlig nytte av her på berget.. G2 vision er et bra kart, har selv "Large" brikken for et annet område, men er så langt fornøyd med det jeg har sett. Resten av utsyret har jeg ikke erfaring med og har dermed ikke noen mening om dette... men det er norsk meny på plotteren fra USA i allefall, og oppdateringer av software er meget enkelt via nettet. Redigert 1.Mai.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
GeirT Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Hvorfor ikke gå for Northstar M121 ? Og deres 2KW radar ? Northstar skal ha norsk meny og bruker C-Map Max kart. Den har innebygget ekkolodd, trenger kun transducer. Eneste jeg ikke vet er responstid opp mot farten båten dere bruker. For meg som seiler betyr det ikke noe. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.