Tjond Startet 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2008 Noen som kan hjelpe?? Har en hjemmesnekkret lydpotte i syrefast som er utsyrt med 3" rørstusser. Det viser seg at rørstuss mot skrog/gjennomføring er av 2.5" og får derfor problemer med å få tett kopling. Prøvde med to kraftklemmer men det piplet ut når vannpumpa "pusher" ut kjølevann. Finnes det noen overgang det er mulig å få kjøpt eller må jeg ut å kjøpe bend og rør i syrefast igjen og sveie sammen nytt utkast? Rolf Lyche i Oslo har jo rør, men ryker på en liten formue hvis nye bend/rør må handles. Kjøpte et 90 graders bend jeg har måtte sveise på potta. Kostet vel 600,- Men om det finnes en overgang en kan få kjøpt ferdig i Oslo eller omegn, så sparer jeg masse tid. Tid er penger det også. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Wandalen Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Er det bare en konisk sveise overgang fra 3" til 2,5" du trenger?? Rustfri 240 eller syrefast 316L ? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Hei, mulig du kan få noe av dette hos Brd.Dahl eller Ahlsell i Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 du kan bruke 2346 rustfritt. også kalt 303. syrefast er 316... Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 kan du ikke borre opp hullet i skroget å sette inn 3" gjennomføring? Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 hva slags motor/båt osv er dette. Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 fikk med meg type båt og motor. ville bare boret nytt hull jeg. har gjort det sjøl... fra 3" til 4". fikk tak i brukte rør. funker godt det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.