Jump to content

Båtmessen i Arendal

Boywonder

Recommended Posts

Er det din som ligger der i år også :wink:

Nope - det er det ikke. Vi avbestilte faktisk prøveturen av den forrige fredag etter at vi studerte en del bilder av den båten. Vi synes det er for trangt under dekk i den båten til at den er noe for oss, også koster den jo det hvite ut av øyet. Også synes jeg den ser for mye ut som en Fairline med de høye skrogsidene.

Nope - det er det ikke. Vi avbestilte faktisk prøveturen av den forrige fredag etter at vi studerte en del bilder av den båten. Vi synes det er for trangt under dekk i den båten til at den er noe for oss, også koster den jo det hvite ut av øyet. Også synes jeg den ser for mye ut som en Fairline med de høye skrogsidene.

Det var da voldsomt til snuoperasjon :wink:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Var ombord i Nidelv 320 cruiser, det var skuffende liten til en 32 foter, hele båten virket "inneklemt"

Den har det samme skroget som den halvplanende versjonen av Riviera 925 hadde før den (R 925 altså) fikk forlenget aktre del av undervannsskroget i forbindelse med utvidelse av badeplattformen. Det betyr at skroglengden til N 320 er ca 9.06 m (eller 9.18) uten baugspyd og badeplattform, hvilket tilsier ca 30 fot.

Jeg har kikket på den båten flere ganger, og jeg skjønner hva du mener med at den kan virke litt trang. Jeg liker den likevel veldig godt, og kanskje spesielt med hardtop. Jeg kunne imidlertid gjerne sett at den hadde mer skapplass i akterkabinen, og så synes jeg at den er i dyreste laget.

Redigert av hos (see edit history)

Hilsen hos

VI har sett på 320 mange ganger - også vært ute opå prøvekjøring. Som alle større Nidelver (da tenker jeg på 300 og 320) er den etter min mening ikke skikkelig gjennomtenkt. Man kan ikke sitte i sofaen i cockpit om man har folk som vil ut av akterkabinen, kjeleskap til bysse er under beina til passasjerene på bb side, det finnes nesten ikke skapplass i forkabinen - bortsett fra et svært rom under køya. Og båten er ikke spesielt stor - om man ser bort fra den store ballongen som er hengt på akter for å lage en akterkabin.

Det selges ikke mange 320'er i året - kanskje 2-3 stykken. Det er nok et begrenset marked for denne båten.

Nidelv lager fine båter opp til 25 fot - over det synes jeg de faller gjennom (det gjelder også 300 som vi selv har hatt) når man ser på pris, størrelse og kvalitet.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Rakk ikke innom messen i år, etter å ha vært innom i mange år. Norsk båtsenter har imidlertid etablert seg i Kr.sand og har en fin flytende utstilling på Hartmanns brygge midt i byen (Windy, Princess, Minor, Saga, Nidelv osv). Vet ikke om dette er permanent eller bare for en periode.

Senere i mai arrangeres også den faste bruktbåtmessa som jo blir større og større for hvert år.

Var ombord i Nidelv 320 cruiser, det var skuffende liten til en 32 foter, hele båten virket "inneklemt"

Har også sett på Nidelv 320 mange ganger. Båten ble lansert på Sjøen for alle i 1996. I mine øyne den gang en fantastisk båt som kostet såvidt under 1 mill - dengang uvanlig godt utstyrt, selv om det alltid kommer noe i tillegg. Selv skrev jeg på samme messa kontrakt på min første båt - en Nidelv 750 - noe større og dyrere var uoppnåelig.

Siden den gang har det gått 12 år, og Nidelv 320 er fortsatt samme båten, men til over dobbel pris (joda, jeg vet det har vært betydelig prisstigning i perioden, men...). Fortsatt på mange vis en fin båt, men tiden ha gått fra den og det er så mange, mange andre og bedre alternativer.

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...