pomoks Startet 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2008 Jeg var i båten i dag og gjorde en sjekk over motoren. Det viste seg at det lakk fra det ene endelokket på min mariniserte Volvo TD70 versjon E. Det står Mermaid med store bokstaver på toppen av kjøleren, lenger nede er de preget inn Serck, no. 455131111, V4(oppned U). Ved demontering viste det seg at selve kjøleren var betydelig tæret, endelokket så ganske greit ut. Er det noen som vet hvor jeg kan få fatt i en slik kjøler? Er det noen som har en de kan tenke seg og skille seg av med? Finnes det alternativer til denne kjøleren for en TD70? Det er hovedkjøleren det er snakk om, det vil si Ferskvann/Sjøvanns kjøleren. Pomoks Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Ser at Runar Svendsen som driver Euromarine i Stavanger har annonser på at han skaffer deler til mariniseringsutstyr. Ville prøvd han... Er en stund siden jeg snakket med han så aner ikke om dette er den korrekte adressen, men du kan jo prøve.... Euromarine AS Runar Svendsen Hillevågsveien 34 4016 Stavanger 51827476/92449483 Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Ny adresse: Euro Marine AS Rosenkrantz g 30, 4010 Stavanger 51 56 36 04 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
pomoks Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Tusen takk for svar. Jeg kontaktet Euromarine og det viste seg at dette visste han noe om. Han hadde tilogmed en kjøler på lager mente han. Det som ikke var så kjekt var at kjøleren er relativt kostbar, rundt 20000 pluss moms. Du kan få mye diesel for dette beløpet Pomoks Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Kontakter du Radiatorservice i Stavanger vil disse trolig reparere tæringsskaden til en pris langt under for hva det koster å kjøpe nytt. Sitér dette innlegget Link to post
pomoks Svart 5.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Takk for alle tips. Jeg har hatt varmeveksleren inne hos et lokalt firma og det var ganske mye materiale som var borte. Jobben var ikke enkel og de kunne ikke gi noen garanti for at det ble tett. Jeg endte med å kjøpe en fra England via jobben sitt kontor Aberdeen. Jeg sparte noen tusenlapper på det, men det er jo fremdeles avsindig dyrt for slike deler. Feriebudsjettet får lide her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.