Jump to content

Lage eget solcelle panel


silva

Recommended Posts

Den GungaDin referer til er basert helt og holdent på NOA deler, da i 80mm rør. Har snart ringt Norge og Sverige rundt etter en forhandler som kan ta en bestilling på den 50 holderen, uten hell. De kan tilby den 30mm pingle saken, og det er det..

... hmmm... det ser ut til at toppetasjen på din såkallte "50 holderen" er  i samme utførelse som "pingle saken....". :smiley:

 

Kan det være idé å studere http://www.noa.se , kanskje finner du komponentene der? Eller kanhende kontakt med Noa fører frem? :blush:

Link to post
Share on other sites

... hmmm... det ser ut til at toppetasjen på din såkallte "50 holderen" er  i samme utførelse som "pingle saken....". :smiley:


Jepp. Men da er det ikke 2,5 meter som står å svaier, nærmere kanskje 30-35 cm..

 

Kan det være idé å studere http://www.noa.se , kanskje finner du komponentene der? Eller kanhende kontakt med Noa fører frem? :blush:

Disse produktene er ikke lagt ut på Web siden til Noa. Snakket med de på messa på Oroust, og han beklaget at sidene ikke var oppdatert. Det skulle komme nye sider i løpet av høsten. NOA hadde masse saker som ikke står på web sidene, mye var ganske snacksy..

 

Og mail til NOA er avsendt for LENGE siden. Svarer de ikke på mailer tro ?, Det samme gjelder minst 4 andre selskaper, dårlig å ikke svare i det hele tatt da....

 

Suzuki - skal det være såå vanskelig å bruke litt penger da.. ?

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hej Suzuki !

 

har du kollat vad en sådan stolpe med Noa kopplingar koster kontra vad det skulle

kosta att spesialbestella en targabåge i rustfritt.......??

 

jag går i samma tankar som deg, men jag inbillar meg att targabåge er 'lösningen'

då kan man hänga på ännu mer 'dupeditter' (olike antenner,vindgenerator osv osv...)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

mja .. Synes de targa bøyle stativene blir litt overkill til mine 40 eller 60W solpaneler. Dessuten kan disse NOA bøylene lett demonteres, og etterlater ingen spor. Men i morra, eller på onsdagen skal jeg innom et firma som har masse rør i syrefast på lager. Og da kan det hende jeg endrer mening. For ingen båtfirmaer har annet en 25mm rør på lager, og er heller ikke interessert i å skaffe noe sånt...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Men må du bruke et båtfirma da. Du får det vel mye billigere på et stållager. Du må riktignok kjøpe 6 eller 12 meter, men det bruker du fort opp etterhvert som stativet skal bygges ut.

Joda - enig med du. Men det var liksom ikke påenget da... Men i morra skal jeg til et firma som leverer syrefast stål til ting og tang. Tror de har greie priser også..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Har dere noen tips om hvor?

Jeg kunne også tenke meg å handle litt stål  :wink:

Hva med søkeord "stål" i gule sider? Husk bare på at det som kalles f.eks 1" rør på stållageret antagelig ikke er 25,4 mm i ytre diameter, men 33,4 mm. Tilsvarende er det for andre dimensjoner.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Tror at det er et veldig krav til overflaten innvendig på meierirøret pga rengjøring.

Har du spurt hos Hydroscan eller Tess på hydraulikkrør. Der finnes det rør for trykk og retursiden (forskjellig veggtykkelse). Men vær obs på at ved tynne vegger kan det bli verre å få sveist dette. Tror at det blir billigere. Hos Tess har en del firmaer opp til 60% rabatt. Kjenner du noen som kan jobbe på en slik plass (stort rørleggerfirma).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...