AndersH Startet 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2008 Leverte inn kalesjen min til full rens, fjerning av jordslag og imprignering. Fikk den tilbake og vinduene i kalesjen var veldig grå og stygge. Snakket med de som har gjort det (Hauge Produkter) og de sa det var bare å vaske de med white spirit så skulle alt være ok igjen. Forsøkte det i dag men det virker egentlig som om jeg bare løser det opp, smører det utover, og når det tørker igjen er det akkurat som å seile i tåke. Glasset blir grått og stygt. Noen her som har vert borti dette og vet hva jeg skal gjøre for å få plast-vinduene klare og fine igjen? Sitér dette innlegget AndersH Klavenes 1375 (selvbyggerbåt) Link to post
seaside Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Jeg har i år prøvd Meguiars plastrens på vinduene i min kalesje. De ble veldig bra! Det kan være verdt å prøve. I Bergen får du Meguiar produktene enten på Din Båtbutikk, Dolviken eller Vest Bilutstyr på Kokstad. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 Hauge produkter har åpenbart gjort feil ved imprengnering av kalesjen din.. De har sølet på vinduene og da blir de melkehvite.. prøv produktet som er foreslått eller gå tilbake og krev utbedring.. Det skal nevnes at enkelte imprengneringer ødlegger vinduene.. først melkehvite så blir de sprø og sprekker etter en tid i solen. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.