Jump to content

Gelcoat behandling!

biozide

Recommended Posts

Hadde på noe Seajet Båtpolish. Skulle være alt-i-ett; rubbing, polish og voks. Selve skroget og sidene på overbygg ser OK ut men får ikke taket på overbygget blankt og pent. Der viser fortsatt matte striper fra tidligere polish og dette får jeg ikke bort. Prøvde med en rimelig polermaskin men det funket dårlig. Bedre med muskelkraft, men resultatet ble altså bare delvis bra. Hva må til for å få bort tidligere polishstriper og få overflaten skinnende blank?

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Jeg bruker for det meste en eksentersliper, men har også en større/tyngre (litt for tung!) polermaskin. Bruker godt fuktet svamp og legger Autosol på svampen, legger denne inntil gelcoaten og kjører i vei. Fuktighet (vann) gjør det enklere og lettere. Bruk gjerne en del Autosol og ikke vær redd for at det blir liggende en hinne med Autosol igjen på gelcoaten, denne vasker jeg av med svamp og varmt vann.

Prøv dette først før du evt. går på med hardere/tøffere stoff (f.eks rubbing) som sliper gelcoaten mer.

Avslutt alltid med et god lag med voks og bruk gjerne den fra Biltema, funker bra den! :yesnod: Bruk maskin her også, en polerhette og varm den inn i gelcoaten.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...