Jump to content

Seilmakeren Doublehanded

Sun Flyer

Team Millennium II på seilmakeren 08  

98 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Hei,

En liten oppsummering. Veldig hyggelig at så mange har fulgt oss gjennom seilasen.

Vi er relativt fornøyd med egen innsats og har hatt det utrolig gøy. Regattaen er vanskelig med mange veivalg som gjør store utslag. Så etterhvert ble det store forskjeller også mellom båter som har omtrent samme båtfart. Jeg vil anbefale alle som har lyst til å melde seg på denne seilasen neste år. Det er utrolig lærerikt. Jeg har lært bla:

- Trond er veldig god seiler og sinnsykt bra navigatør

- Når man bgynner å tro at vinsjen er et fyr er det på tide å bytte vakt...

- Norgående strøm på utsiden av Karmøy/bømlo /austevoll finnes ikke selv om teorien sier så..

- Ikke bruk seil som du ikke har hatt oppe på 2 år. Det er en grunn til at de er parkert.

- 330 ah batterier holder akkurat til to døgn med pc/autopilot og lanterner om natta. Skru av kjøleboksen!!

- Man bør ha en plan

- Man bør følge planen

- Godt humør hjelper mot det meste.

- Det blir motstrøm; lev med det!

- Lite vind er veldig gøy når det går bra..

- Tåke er noe dritt

- Ice virker ganske langt fra kysten

- Bruk hansker!

- Autopilot styrer bedre enn frustrert, trøtt og kald rormann

- Det er tull at distansen askøy-stavanger-askøy er 180 nm. Vi seilte 260nm..

- kryssvinkelen blir latterlig stor når det er 3ms vind i trynet og 1 knop motstrøm.

mvh

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

• 5 måneder senere...

Alle som har godkjent Lysmålebrev kan vel stille i denne seilasen.

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Det er fristende å komme med 38 ac,en med Lys litt over 1.10. :cool: Og blir det over 100 båter, kan dem jo lage 3 starter? Var det ikke bare 2 starter (klasse starter) i år?

Redigert av De Cåsta (see edit history)

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Leverte du "Egenmeldinga" Sun Flyer, da vi kom inn til mål, så vi blei registrert inn? :lol:

Er forresten imponert over at folk fremdeles stemmer på pollen selv om regattaen den gjelder er ferdig for lenge siden.. :smiley:

Det kan vel tenkes det ikke blir noen forskjell fra 08 til 09 og pollen kan således stå... legger inn min stemme jeg osgå på for 09

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
anbefale ytre lei.

Du har gode værmeldinger tilgjengelig skjønner jeg :smiley::smiley:

Antar dog allikevel at det er 70-80 % sikkert at vi går ytre (ca 2.5 NM lengre om man måler fra et punkt i det sørlige Karmsundet, og måler fra tilsvarende breddegrad på utsiden av Karmøy). Men vil allikevel ha litt værmelding før jeg tar- eller gir en anbefaling. Skal du seile den? :seeya:

S/Y Surprise

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...