Sjarles Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Her passerer Millenium II (tror jeg) rett vest for sørspissen av Askøy kl. 20.03. Lille Sotra (Hjelteryggen) i bakgrunnen. Sitér dette innlegget Min blogg på baatplassen. Link to post
Ask Svart 10.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2008 Millennnum II blei nr. 40. Eg gratulerer. Viggo må vera ein tolmodig mann. Eg hadde brutt før Sotrabrua. Eg håper Viggo fortel om regattaen. (Når han har sove ut.) Ask Ps. Faren blei nr. 27. Ds. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 11.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2008 Hei, En liten oppsummering. Veldig hyggelig at så mange har fulgt oss gjennom seilasen. Vi er relativt fornøyd med egen innsats og har hatt det utrolig gøy. Regattaen er vanskelig med mange veivalg som gjør store utslag. Så etterhvert ble det store forskjeller også mellom båter som har omtrent samme båtfart. Jeg vil anbefale alle som har lyst til å melde seg på denne seilasen neste år. Det er utrolig lærerikt. Jeg har lært bla: - Trond er veldig god seiler og sinnsykt bra navigatør - Når man bgynner å tro at vinsjen er et fyr er det på tide å bytte vakt... - Norgående strøm på utsiden av Karmøy/bømlo /austevoll finnes ikke selv om teorien sier så.. - Ikke bruk seil som du ikke har hatt oppe på 2 år. Det er en grunn til at de er parkert. - 330 ah batterier holder akkurat til to døgn med pc/autopilot og lanterner om natta. Skru av kjøleboksen!! - Man bør ha en plan - Man bør følge planen - Godt humør hjelper mot det meste. - Det blir motstrøm; lev med det! - Lite vind er veldig gøy når det går bra.. - Tåke er noe dritt - Ice virker ganske langt fra kysten - Bruk hansker! - Autopilot styrer bedre enn frustrert, trøtt og kald rormann - Det er tull at distansen askøy-stavanger-askøy er 180 nm. Vi seilte 260nm.. - kryssvinkelen blir latterlig stor når det er 3ms vind i trynet og 1 knop motstrøm. mvh Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 29.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Da er vi i gang igjen: http://www.seilmagasinet.no/id/30674 Flere som skal være med? Bjoris? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
johnson Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Er det lov med cat-seilbåt??? Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Trond Aasvoll Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Alle som har godkjent Lysmålebrev kan vel stille i denne seilasen. Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
johnson Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 :o da vinner vel cattene klart Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Enzo Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Tjaa , katamaraner / trimaraner har vel gjerne høyt Lystall og i den regattaen så har det vel vært sånn at de med minst handikapp har gjort det best Sitér dette innlegget Link to post
hei Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Sun Flyer Jo. dette hadde sikker vært artig selv om man ikke har noe "regatta" båt. Tror jeg må sjekk opp mannskap. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 31.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 (redigert) Alle som har godkjent Lysmålebrev kan vel stille i denne seilasen. Du må ha LYS > 1,10 Kameraten sendte forøvrig påmeldingen i går Båt #34 Tror det er en begrensning på max 100 båter i regattaen. Redigert 31.Oktober.2008 av NOR_Smurf (see edit history) Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Trond Aasvoll Svart 31.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 (redigert) Det er fristende å komme med 38 ac,en med Lys litt over 1.10. Og blir det over 100 båter, kan dem jo lage 3 starter? Var det ikke bare 2 starter (klasse starter) i år? Redigert 31.Oktober.2008 av De Cåsta (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Sun Flyer Svart 31.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 Husker du ikke at det var fellesstart på en veldig lang linje? Er forresten imponert over at folk fremdeles stemmer på pollen selv om regattaen den gjelder er ferdig for lenge siden.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Trond Aasvoll Svart 31.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 Leverte du "Egenmeldinga" Sun Flyer, da vi kom inn til mål, så vi blei registrert inn? Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Sun Flyer Svart 31.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 Jeg tror de så oss.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sydvesten Svart 31.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 Er forresten imponert over at folk fremdeles stemmer på pollen selv om regattaen den gjelder er ferdig for lenge siden.. Det kan vel tenkes det ikke blir noen forskjell fra 08 til 09 og pollen kan således stå... legger inn min stemme jeg osgå på for 09 Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 12.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Jo. dette hadde sikker vært artig selv om man ikke har noe "regatta" båt. Tror jeg må sjekk opp mannskap. Og der var du påmeldt? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 21.November.2008 Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 Nå er også vi påmeldt. Deltaker nr 77. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Sun Flyer Svart 21.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 Da er det fire lag som er medlem på forumet her. Det blir gøy. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 21.November.2008 Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 Hvilke fire er det Sun Flyer (hvis du har oversikten)? Jeg fant deg på deltaker #4, så er det oss på #77 og hvilke er de to resterende? Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Sun Flyer Svart 21.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 #1 og #64 er medlem. Jeg vet nick'ene men avslører ikke de uten tillatelse... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
sodne Svart 26.November.2008 Link til dette innlegget Svart 26.November.2008 >1.10!!det e apartheid det! big only. eg har 1,01. Skudnes e ny pitstop i år, håpe det går bra, anbefale ytre lei. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 26.November.2008 Link til dette innlegget Svart 26.November.2008 anbefale ytre lei. Du har gode værmeldinger tilgjengelig skjønner jeg Antar dog allikevel at det er 70-80 % sikkert at vi går ytre (ca 2.5 NM lengre om man måler fra et punkt i det sørlige Karmsundet, og måler fra tilsvarende breddegrad på utsiden av Karmøy). Men vil allikevel ha litt værmelding før jeg tar- eller gir en anbefaling. Skal du seile den? Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Sun Flyer Svart 26.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2008 Kjøp express! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 26.November.2008 Link til dette innlegget Svart 26.November.2008 ..eller nesten ennå morsommere: spleis på en express med tre kompiser. Da har du regattabåt med 1/4 vedlikehold og råd til flette nye seil annethvert år om dere skulle ønske det. Har vært veldig nære den handlingen selv ved noen anledninger. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
sodne Svart 27.November.2008 Link til dette innlegget Svart 27.November.2008 greit nok at eg ikkje har vermeldingen, men litt lokalkunnskap e heller ikkje dumt. Takk for råd om båt, go ide det. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.