Jump to content

Seilmakeren Doublehanded

Sun Flyer

Team Millennium II på seilmakeren 08  

98 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Du må ha LYS > 1,10

Kameraten sendte forøvrig påmeldingen i går :flag: Båt #34 :sailing: Tror det er en begrensning på max 100 båter i regattaen.

http://www.askoy-seilforening.no/?page=2&a...ee864e21a50b1b8

Det er vel ingen som sier at 100 var maks!. 107 påmeldte hittil.

Veldig bra, jeg må fundere litt på mannskap først, Bav 36 kompissen truer med å stille med egen båt, men vi har da flere som nå har fått en mail...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Før jeg melder meg på tenkte jeg at jeg skulle sjekke hva som kreves i Kat. 3 som er sikkerhetskategorien i Seilmakeren... Det var ikke småtteri, har alle alt dette eller er det noe som det lettere sees mellom fingrene med? Antar det er stikkprøver og en form for straff hvis ikke alt er på plass, blir du nektet start for "små" ting, som f.eks redningsvester uten lys?

Her er iallefall de tingene jeg antar jeg ikke tilfredsstiller i dg.:

1. Hardvindsfokk som skal kunne festes uavhengig av sporet i forstaget, dette krever stormseil, ups 10.000+

2. Storseilet, mulighet for min 40% reduksjon av seilarealet, der ble det iallefall 3. rev slik jeg har tenkt på uansett

3. Vestlys, fås dette separat eller må jeg bytte vesten?

3. 275 N om en er over normal vekt så der måtte jeg vil ha ny vest likevel

4. Livbøye lys med holder

5. Hestesko, livbøye

6. Fyrverkeri

7. Godkjent VHF-kabel, hva er det?

8. Hva ligger i radiomottaker?

9. Avstengningsventil for drivstoff, holder det med en kuleventil ved tanken?

Det som er dyrt er stormfokka, resten er mindre ting som jeg burde hatt uansett... Ser at flåte ikke er krav før kat 2, men det har jeg altså...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

1. Hardvindsfokk som skal kunne festes uavhengig av sporet i forstaget, dette krever stormseil, ups 10.000+

under 3lapper hos www.seatronic.no

2. Storseilet, mulighet for min 40% reduksjon av seilarealet, der ble det iallefall 3. rev slik jeg har tenkt på uansett

Dette trenger du vel ikke sålenge du har stormfokk ? men å smekke inn et ekstra rev kan vel uansett være verdt å gjøre

3. Vestlys, fås dette separat eller må jeg bytte vesten?

Fås separat og koster ikke alverdens

3. 275 N om en er over normal vekt så der måtte jeg vil ha ny vest likevel

4. Livbøye lys med holder

Livbøye har du vel men lys med holder må du kjøpe om du ikke har

5. Hestesko, livbøye

Det har du vel

6. Fyrverkeri

Alle har vel det akkurat nå men er fri 01 januar :cheers_wine:

7. Godkjent VHF-kabel, hva er det?

En tykk kabel som jeg tror veldig få har , er diskutert i den shorthand tråden

8. Hva ligger i radiomottaker?

VHF er det vel

9. Avstengningsventil for drivstoff, holder det med en kuleventil ved tanken?

Dette har du allerede godt nok

Da har jeg meldt meg på som påmeldt nr. 108! Så får vi se hvem som blir mannskap...

Tenger du å kjøpe alt dette da, det må jo være noen du kan låne det meste av.

Mja, det er jo faktisk veldig lite jeg mangler, stormfokk kan jo uansett være grei å ha, iallefall når den ikke koster 10.000 som det står i artikkelen jeg fikk tilsendt... Ser at Seatronic har til under 3 lapper, ref tips fra Enzo...

Dette blir knallgøy... :yesnod:

• 1 måned senere...
... kun to stk i båten og det seiles med stort sett all duk oppe.

Seilfilosofien er "masse power og angst" som en seilerkompis så treffende uttrykte det :smiley:

Det kan jo bli lettvind også. Da består konkurransen mer i å orke og holde konsentrasjonen på topp, samt ikke bli 'giddalaus' i forhold til trimming, meteorologi og navigasjon/veivalg...

S/Y Surprise

Gled deg! Her er en stemningsrapport fra i fjor:

trondbp.jpg

Hvem er dette, da?

Viggo? som tar seg en blund i Tåkehavet som var, om natta. Eller er det m.... :confused::smiley:

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Huff så kaldt det var i dag.

Jeg tror jeg drar til Key West i morgen, og trener litt. Der er det 21 pluss :wink:

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

• 1 måned senere...

Ok, takk for svar. Disse seilingsbestemmelsen er vel pt ikke klare for årets regatta.

Dette står å lese på Seilmagasinet fra i fjor en gang:

NYTT LØP. Den endelige banen for Seilmakeren Doublehanded er ikke lagt, men ifølge Helge Ivarsøy i Askøy Seilforening, blir ikke banen vesentlig kortere med det nye pitstoppet fordi seilerne ikke skal rett inn til Skudeneshavn på vei sørover. Det blir sannsynligvis et merke som skal rundes sør for pitstop.

Noen som vet noe mer om dette? Iflg det som står å lese nå så er det bare krav om å seile under Sotrabroen begge veier... Kan det komme endringer i seilingsbestemmelsene?

Redigert av bjoris (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...