bliss X Startet 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2004 Jeg tar fram denne igjen som Arne Lian har postet i en annen tråd. Synes denne er så bra at jeg kunne tenkt meg å starte et prosjekt for å se nærmere på mulighetene. Dette er ikke et produkt man får tak i, men det kan kanskje bli det? Søker etter "likesinnede" som kunne ha interesse av dette. Hvis interessen er til stede, kan vi søke om å få opprette et eget prosjektforum. Noen som vil være med? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Lian Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Fikk du tak i den/de som har konstruert "dingsen", og hva er ståa-pris-hva fant du ut??? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Har sent ham en mail, men ikke fått svar ennå. Vi får smøre oss med litt tolmodighet. Ellers ligger jo alle opplysninger ute på hjemmesiden hans, så får vi ikke kontakt eller hvis han ikke kan skaffet dette, er alle mulighetener til stede for å lage dingsen selv. Det jeg tenkte på med prosjekt går litt utover akkurat boksen. Det går også på å få det til å virke som stablit og brukbart system. F.eks finne fram til en bra kombinasjon av GPS sensor og event GSM modem, hensiktsmessig montering, tåle vær og vind i maritimt miljø osv osv. Stiller båten min Bliss til disposisjon for utprøving, og er også villig til å putte noen kroner i dette. Prosjekter har ingen bråhast. Man tar seg den tiden man trenger. Blir du med Arne? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Lian Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Ja nå har jeg pratet med en kar jeg kjenner litt som igjen kjenner utviklerene av dette systemet. Han sier boksen er for salg, selv om jeg ikke finner noen pris, til den nette sum av ca.1000lappen for boksen + under 500kr for programvaren. Det skulle bare være og sende mail......... Samme karen nevnte en annen "boks" han sannsynligvis ville starte og forhandle som er litt mere profft utstyr som også funker på ca samme måten og sammen med OziExplorer. Denne saken kommer på ca 5000kr. Skal også være mere strømgjerrig enn førstnevnte som må være stand-by hele tiden med gps+boks+mobil. Skal se om jeg får mere info etterhvert............................ Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Har fått svar fra Klaus Hirschelmann, og det er flere opsjoner her, men ferdig programmert og satt opp (den dyreste varianten) kommer den på 64 EUR inklusiv frakt. Man må spesifisere hva slags mob. enhet som skal benyttes. Virker kun på Siemens telefoner + diverse GSM modemer. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Det var da ikke så ille. Det skulle tilsi i underkant av kr. 600,-. Og en brukt Siemens mobil burde kunne la seg skaffe enten via noen bekjente som bytter mobil ofte, eller via www.QXL.no/www.Gibud.no. Skal ikke se bort fra at jeg kunne vært interessert i en slik dings. Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Nå finnes det jo om kort tid et ferdig alternativ dersom man ikke trenger så avanserte greiene. Nokia kommer med en ny telefon med innebygget GPS. Kan være et enkelt alternativ for en del båtbrukere. Har ikke sett noen pris ennå. Les mer her: http://www.nokia.no/phones/5140/ Anabelle Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
bliss X Svart 16.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Det var da ikke så ille. Det skulle tilsi i underkant av kr. 600,-. Og en brukt Siemens mobil burde kunne la seg skaffe enten via noen bekjente som bytter mobil ofte, eller via www.QXL.no/www.Gibud.no. Skal ikke se bort fra at jeg kunne vært interessert i en slik dings.Hva med GSM modem? Noen som har peiling på hva slike koster og hvor man får tak i dem? Sitér dette innlegget Link to post
Lady H Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Det finnes et slikt system, prisen er 7990,- Det består av gps og gsm. http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=538 Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Nå finnes det jo om kort tid et ferdig alternativ dersom man ikke trenger så avanserte greiene. Nokia kommer med en ny telefon med innebygget GPS. Kan være et enkelt alternativ for en del båtbrukere. Har ikke sett noen pris ennå. Les mer her: http://www.nokia.no/phones/5140/ Anabelle Hei Anabele Jeg leste spesifikasjonene på den, men kan ikke se at den har det jeg er på jakt etter selv om den har GPS. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Det finnes et slikt system, prisen er 7990,- Det består av gps og gsm.http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=538 Dette ser ut til å være en ypperlig enhet. Lett å innstallere. Gir deg alarm på sms hvis båten flyttes mer enn 100 meter. Den kan ringes opp og sender automatisk nøyaktig posisjon tilbake. Ingen faste utgifter annet enn et mobilabonnement. Prisen var jo også innen rekkevidde. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 17.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2004 http://www.skutleelektronikk.no/index-file...ler/Page296.htm Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
bliss X Svart 17.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2004 Dette ser ut til å være en ypperlig enhet. Lett å innstallere. Gir deg alarm på sms hvis båten flyttes mer enn 100 meter. Den kan ringes opp og sender automatisk nøyaktig posisjon tilbake. Ingen faste utgifter annet enn et mobilabonnement. Prisen var jo også innen rekkevidde. Lotus Lotus: Enig. Mitt forslag til "Pettersmart" løsning gjør det samme, men kan man få det ferdig får man helt sikkert noe som virker mer stablit, har mindre "barnesykdommer" og er enklere å montere . Kan godt undersøke litt mer om denne hvis flere er interessert. Selv synes jeg den er noen lapper for dyr (seilbåter stjeles som kjent ikke). Kunne felles innkjøp vært aktuelt her? Hvor mange er interessert? Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 17.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2004 Kan godt undersøke litt mer om denne hvis flere er interessert. Selv synes jeg den er noen lapper for dyr (seilbåter stjeles som kjent ikke). Kunne felles innkjøp vært aktuelt her? Hvor mange er interessert? Hei, dette er helt klart interessant. Men som Lasse sier, prisen teller noe, for seilbåter stjeles ikke. Følger med videre......... MVH Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.