kvast Startet 5.Mai.2008 Del på Facebook Startet 5.Mai.2008 Hei, skal kjøpe et billig lodd til båten min som jeg skal bruke når jeg dorger etter sjøørret og litt til enkelt havfiske. Sitter og vurderer to typer Garmin Fishfinder 140 og Eagle Cuda 245 DS Hva skal jeg velge, noen som har erfaringer med disse? Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
abbor Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Du skal uten tvil gå for Eagle. Det har 2-frekvens og nesten doble utgangseffekten til Garmin 140. Eagle (som er billigmerket til Lowrance) har generellt bedre lodd enn Garmin i samme prisklasse. Sitér dette innlegget Link to post
kvast Svart 6.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 Blei hummingbird på meg 215x. noen som har erfaringer med dette? Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
abbor Svart 6.Mai.2008 Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 Det er vel et av de dårligeste loddene en kan få kjøpt. Elendig skjermoppløsning og lav utgangseffekt. Dessuten er selv 10 000 kronersloddene til Humminbird er dårligere til å finne bunnen enn en 1000 kroners Eagle. Sitér dette innlegget Link to post
kvast Svart 6.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 huff, er det virkelig så ille? tenkte det var ganske bra med tanke på at det har dual beam. Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
HaHa Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 (redigert) Har nettopp montert Humminbird Piranhamax 215, kjøpt for en billig penge hos Maritim. I utgangspunktet vil jeg bare måle dybden - om jeg finner fisk er det ren bonus. Jeg har montert svingeren med en klatt epoxysparkel innvendig i baugen (15 mm enkeltlaminat). Erfaringen så langt er at den i allefall finner bunnen på 4m i havna. Redigert 8.Mai.2008 av HaHa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Har selv et Humminbird Matrix 17, finner da både bunn og en og annen fisk også Kommer vel litt an på øyet som ser og Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
M/S Bastard Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Jeg handlet Humminbird 717, er det bra? Humminbird 717 Og denne svingeren Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Humminbird Piranhamax 215 ga et signal fra bunnen ned til ca 120 m i Drøbaksundet i dag. Spesifikasjonene sier max dybde 185 m, så 120 m med en hekksvinger montert innvendig i skroget er godkjent. Den viste også fisk på grunnene utenfor Storsand der folk pleier å fiske + sette garn. Et irriterende moment er at den plutelig viste dybder rundt 2 m på steder der den ikke fanget opp noe klart bunnsignal. Et blikk på skjermen avkreftet at det var snakk om en grunne, men dybdealarmen vil slå ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.