sirius Startet 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2004 Hei. Er det noen som har erfaringer med å tilpasse en 60 / 61 motor til eit drev. Hvilket drev må jeg evt. bruke og hvilken utveksling må til på denne omdr. ( 2600 - 2800 ) Er dette en tvilsom tanke i mitt hode eller er det mulig??? mvh SIRIUS Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
Faxen Svart 17.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2004 Har du plass til en 60 motor da? De er jo noen monstre i størrelse. Faxen (tidligere Bayliner eier) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
REM Svart 17.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2004 Er dette en tvilsom tanke i mitt hode eller er det mulig??? mvh SIRIUS Du kan si at hovedårsaken til at så mange drev havarerer er at effektuttaket på motorene stadig krabber oppover, mens utviklingen på drevsiden i praksis står/har stått stille. Drev som i sin tid var konstruert for å leve mange år i en motor på max 200 HP har i de senere årene måtte håndtere 250-300 HP. Resultatene ser vi. Masse drevhavarier, særlig i båter med stor motor/ høyt dreimoment og ofte som singeklinstallasjon. Det blir påstatt at det som er en sikker drevkiller er saktegående motorer med høyt slagvolum og store dreimoment. 60 serien til Volvo er vel nettopp en slik traust saktegående bamse med dreimoment i megaklassen. Mitt tips. Skygg unna. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Ole-Jacob Svart 18.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2004 Jeg vet også at stern powr har blitt benyttet sammen med borg warner gear (1:1) til denne motoren. Det samme gjelder VP Tamd 70. Dreiemomentet er stort så kombinasjonen må brukes "med hodet"... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.