KaNi Startet 5.Mai.2008 Del på Facebook Startet 5.Mai.2008 (redigert) Jeg har denne båten her: Båten Det er en Rana Plast Presteng. Båten inni Det jeg ikke klarer å bestemme meg for er om jeg skal ha en slik konsoll i den: Konsoll 1 Eller om jeg skal gå for en kombinasjon med dette: Konsoll 2 Stol Hva tror dere? Klarer ikke å bestemme meg. Er redd for at det skal se rart ut. Har dere noen tips? Tas imot med takk Båten er forøvrig ferdig lakket nå og er mye penere enn på bildene, om jeg får si det selv Helt hvit og med marineblå vannlinje. Venter bare på fenderlisten. Edit! Måtte inn å fikse litt. Bildene ville ikke vises. Håper det er i orden nå... Redigert 5.Mai.2008 av KaNi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Jeg klarer ikke helt å se hvordan båten din ser ut. Men jeg tror nok at ratt og stol vil være det mest behagelig og peneste på den båten. Den andre typen passer egentlig best på små riber (det synes ihvertfall jeg) Sitér dette innlegget Link to post
KaNi Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Ja, jeg er egentlig enig. Båten ser i utgangspunktet slik ut: Båten Dette er slik den så ut da jeg fikk den. Har pusset den opp. Ny hvit lakk på sidene, malt hvit inni, marineblå bunnsmøring. Ble veldig bra. Toftene er fjernet. Skal lage nye. Men den ene skal byttes ut til fordel for en styrekonsoll Så konsoll og stol er det beste? Er bare litt redd for at det skal se litt rart ut. Klarer liksom ikke å se det for meg Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 ut i fra sånn som jeg ser det, ser det ut som et ikke planende skrog, det er jo noen ranaer i den størrelsen som ikke kan plane.. Noen som kan bekrefte eller avkrefte det? Hvis jeg først skulle hatt styrekonsoll på den båten ville jeg ikke kjøpt stol til den, det bli bare dyrt og unnødvendig =) Det er vel like bra å bare sitte på tofta bakerst? Sitér dette innlegget Link to post
KaNi Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Oi... Ja, det ville jeg like å få svar på. Så denne saken kan kanskje ikke plane? Nei og nei Hva skjer hvis jeg kaster en 30hk på den? Vil den bare steile og kanskje ikke gå så bra eller? Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 det vil ikke gå, båten vil ikke tåle motorkraften og skjene ut til siden. Du kan også begynne å ta inn vann og båten vil steile enormt mykje. Sitér dette innlegget Link to post
KaNi Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Ok... Det var en liten nedtur. Men takk for informasjonen. Den var til stor hjelp Sitér dette innlegget Link to post
KaNi Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Hvor mange hester kan jeg ha på denne båten? Har nå en 9,8hk Mercury. Er det nok tror du? Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Hvis den ikke går i plan ville det ikke være nødvendig med mer enn en 5/6 hester.. Det kommer ikke til å gå mye forterer med en 9,8 og båten vil krenge( dette er hvis båten ikke går i plan) Forøvrig så pleier det å stå hvor mange hk båten er godkjent for i akter på sånne småbåter. Sitér dette innlegget Link to post
KaNi Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 (redigert) Ok. Men for å ha det oppklart: Du er ikke helt sikker på at dette er en båt som ikke kan gå i plan...? Hvis den KAN gå i plan, så kan jeg ha 30hk på den og den vil gå bra. Riktig? Men mest sannsynlig er det en med ikkeplanende skrog..? Litt ny på båtfronten... Edit! Her er kanskje et bedre bilde: Båten under Redigert 5.Mai.2008 av KaNi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HiMi Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Si for all del i fra om jeg har feil.. men er ikke Rana Presteng av denne typen en halvplanende båt? Har selv denne båten bare en og en halv fot mindre med overbygg- denne legger seg i plan med en 15 hk motor. fikk ikke båten opp i plan først, men med litt justering av tilt på motor, funket det helt ok kommer selvsagt til å slenge på en 30 hk motor, da denne båten er godkjent for 20 hk. En regel man ofte bruker er at man kan gange ant godkjente hk på gamle båter med 1,5 - 1,8 Din båt skal jo kunne ha 15 hk, så i bunn å grunn burde det jo da kunne være 25-30 hk på hekken? noen andre som har erfaringer med dette? Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Det kan nok hende, ikke vet jeg. Men en veldig god ide ville vært å ta kontakt med produsent og spurt, da ville du fått greie på det veldig snart, og vært helt sikker =) Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 http://baatportalen.net/index.php?name=For...p;p=46156#46156 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.