AtleL Startet 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2008 Mannlokket i vanntanken har en relativt lang sprekk (ca 10 cm). Lokket er i plast. Er det mulig å lappe/tette dette? I tilfelle med hva? Eller må jeg bytte det? Hvor kan jeg i tilfelle få tak i nytt lokk? Sitér dette innlegget Link to post
mikkel Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Kjapt og galt forslag - finn frem en gammel isskrape av hardplast, lynlim, loddebolt. Lim en passende bit av isskrapen fast med lynlim, ta deretter loddebolten og smelt sammen sprekken på motsatt side. Lukter ikke godt, men er du litt forsiktig blir det (relativt) pottetett... i alle fall til du får tak i et nytt :) Evnt. ta en limpistol og "fug" rundt kanten på den limte biten. Sitér dette innlegget Link to post
AtleL Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Jeg er egentlig veldig i "bytte-modus" så hvis noen har tips om hvor jeg kan få et nytt, så hadde det vært fint. Takk for tips Mikkel. Prøver nok dette hvis jeg ikke får tak i nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Bruk den typen plast som er beregnet for reparasjon av pionerbåtene - og følg bruksanvisningen til den. Det skulle funke. Eventuelt bare bruk limpistol - kan aldri tenke meg at det utgjør noe som helst forskjell på vannkvaliteten. Siste forslag: Varm opp slik at du smelter plasten i lokket og tetter på den måten -- det ville jeg gått for. Sitér dette innlegget Link to post
AtleL Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Bruk den typen plast som er beregnet for reparasjon av pionerbåtene - og følg bruksanvisningen til den. . Takk for nok et nyttig tips. Denne kan kanskje være verdt et forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Dette hadde jeg limt med 2 komponent Aralditt 90 sekunder. Det er mitt universalmiddel for det meste Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Dette ser ut som mykplast. Fester Araldit på det? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
TMe Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Borre et hull i hver ende av sprekken. Tilvirke av 3mm rustfri plate en bit på hver side og noen gjennongående bolter. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Jeg har ikke opplevd at Aralditt ikke har festet på noe så samt man rengjør og rubber litt på overflaten Sitér dette innlegget Link to post
AtleL Svart 8.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Siste forslag: Varm opp slik at du smelter plasten i lokket og tetter på den måten -- det ville jeg gått for. Det enkle er ofte det beste. Brukte varmluftpistol og smeltet plasten. Så langt ser det ut til å ha blitt tett. Vi får se hvor lenge det holder! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.