Draco17 Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 (redigert) Brenderup sine hengere (til den str båt) har vel egenvekt på 275-300 kg? Uansett, kjøp ikke brukt henger med egenvekt over 350 kg. Omregistreringsavgiften slår inn da, og det er dyrt! Henger med egenvekt under 350 kg koster det intet å omregistrere. Redigert 8.Mai.2008 av Draco17 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cruiser fra nord Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Her er info angående sertifikat og kjøring med tilhenger i Norge. :nono: Regler for sertifikat B og BE Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2008 Men finner du en henger på 1300 kg totalvekt som har nyttelast på 800 - 1000 kg da? Brenderup sine hengere (til den str båt) har vel egenvekt på 275-300 kg? Jeg har en Brenderup med maks totalvekt på 1300 kg og egenvekt 325 kg kjøpt ny i fjor. Det gir 975kg nyttelast, og kan da selvfølgelig ikke brukes til en båt med vekt på 1131kg++++++! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
LM 605 Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Brenderup båthengere har en serie hengere de kaller for "Easyline". Er dette en rimeligere(simplere) variant av Brenderup, eller er det noen spesielle utgaver? Noen som har erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
petti Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 kjøpte meg brenderup henger etter mye undersøkelser i sommer, sjekket også easy line, som er en brenderup henger produsert i polen. Easyline har veldig rimelige hjulaksler,bremser waiere, vinsj og kjølruller som nok kan trenge endel pleie og omsorg for å fungere, da de fort kommer til å få problemer med rust i bremser, lagre og waiere osv. Syntes også at selve kjølrullene og vinsj-tårnet var i simpleste laget men rammen er akkurat lik brenderup sin så du kan jo oppgradere med deler derfra. Men for meg var ikke prisforskjellen så stor at jeg tok den billige varianten...men alt til sitt bruk da. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Takker for innformasjon, "petti". Hadde i utgangspunktet tenkt meg en Tredal-henger, som jo er en del dyrere, men Brenderups "easyline" virket jo bra og en del rimeligere. Tror nok heller valget faller på en "orginal" Brenderup eller en Tredal-henger etter "petti" sine erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Avhengig av bruk kjøp en båthenger med litt kvalitet hvis du har tenkt å ha den i noen år. Hvis ikke spiller det forsåvidt ingen stor rolle da andre vil få problemene. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Avhengig av bruk kjøp en båthenger med litt kvalitet hvis du har tenkt å ha den i noen år. Hvis ikke spiller det forsåvidt ingen stor rolle da andre vil få problemene. Må si meg enig i dette. De fleste nye hengere fungerer vel stort sett greit de første årene. Det er vel "nestemann" som får problemene etter hengeren har fått noen år på veien.(og i sjøen). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.