Jump to content

Hvilken båthenger skal jeg kjøpe?

MrRookie

Recommended Posts

Men finner du en henger på 1300 kg totalvekt som har nyttelast på 800 - 1000 kg da?

Brenderup sine hengere (til den str båt) har vel egenvekt på 275-300 kg?

Jeg har en Brenderup med maks totalvekt på 1300 kg og egenvekt 325 kg kjøpt ny i fjor. Det gir 975kg nyttelast, og kan da selvfølgelig ikke brukes til en båt med vekt på 1131kg++++++!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 1 år senere...

kjøpte meg brenderup henger etter mye undersøkelser i sommer, sjekket også easy line, som er en brenderup henger produsert i polen. Easyline har veldig rimelige hjulaksler,bremser waiere, vinsj og kjølruller som nok kan trenge endel pleie og omsorg for å fungere, da de fort kommer til å få problemer med rust i bremser, lagre og waiere osv. Syntes også at selve kjølrullene og vinsj-tårnet var i simpleste laget men rammen er akkurat lik brenderup sin så du kan jo oppgradere med deler derfra. Men for meg var ikke prisforskjellen så stor at jeg tok den billige varianten...men alt til sitt bruk da.

Avhengig av bruk kjøp en båthenger med litt kvalitet hvis du har tenkt å ha den i noen år. Hvis ikke spiller det forsåvidt ingen stor rolle da andre vil få problemene.

Må si meg enig i dette. De fleste nye hengere fungerer vel stort sett greit de første årene. Det er vel "nestemann" som får problemene etter hengeren har fått noen år på veien.(og i sjøen).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...