verano Startet 5.Mai.2008 Del på Facebook Startet 5.Mai.2008 Er det noen som kan/vil bidra med erfaringer i forhold til valg av varmer. For mitt vedkommende står valget mellom Eberspracher Airtronic D4 og Webasto Airtop 3500. Dette på grunn av plass og ønske om ikke å legge nye luftslanger, eksos etc.(skiftet disse for noen få år siden). Tidligere mener jeg Webasto hadde best ord på seg i forbindelse med stille gange og driftssikkerhet - hvordan er forholdet nå? Hadde(har) nå en Webasto Airtop 3200 som må skiftes etter 10 år. Webasto har brukt vanlig stålskruer(svarte) mot aluminium - ikke særlig imponerende på en såpass dyr "dings". Det er dette(alle skruer må bores ut) sammen med ståldeksel(rustet store hull) og noe fuktighet som gjør at jeg har valgt å ikke reparere denne varmeren etter at den ikke virket sist helg. Imøteser drifts-/brukserfaring fra medlemmene av dette fora. Mvh. Verano Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Jeg har nettopp montert en Eber D4 i vår 33 fots seilbåt. En fantastisk varmer! Den regulerer temp på romtemp og har 4 trinn som regulerer automatisk. Kan også kjøres kun som ventilasjon. Installasjonen gikk helt fint! Anbefales Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
TrondT Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Jeg monterte D4 ifjor høst og er kjempefornøyd. Hvis det er helt stille i båten så kan jeg høre litt tikking fra diselpumpen men det er ikke sjenerende for meg (hører det best på toa...) Kan absolutt anbefales TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
helt_harry Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Jeg monterte inn en Webasto Airtop 3500 i fjor. Er kjempefornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Eber kjorer med elektronisk styresystem fra Hella. Den er mest moderne varmeren paa markeden i dag og reservdeleprisen er meget lavere en til Webasto sine varmere. Ogsaa er dem i KCL litt vanskjelige at samarbeide med i forbindelse med betaling av servicearbeid om bord, dem onsker flere ganger varmerene levert inn til seg. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.