Jump to content

Montere 220V ombord i båt (elektriker ?)

Enzo

Recommended Posts

http://www.seatronic.no/

For eksempel nederst på side 63 i katalogen her.

Tenkte kanskje det er endel å spare på å installere dette selv , i prislisten på båten så står det

220v landstrømsentral med jordfeilbryter inkl 25meter kabel 8200.-

35amp batterilader 7700.-

og klarer jeg å erstatte dette greit selv så er det jo masse å spare her , blir fort 10lapper til overs

Redigert av Enzo (see edit history)

Kjedelig å ha installert det selv hvis det kreves elektriker til jobben, og d skjer noe....

Så selv på forskjellige alternativer i fjor, og endte opp med å installere Ladac (Ladix, se linken til stko).

Det er noe dyrere, men svært enkelt å installere, samt at det har en del muligheter for ekspansjon av stikk etc.. Kan anbefales hvis du skal gjøre jobbe selv....

Lykke til :)

Redigert av Falx (see edit history)

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Er det noe spesielt dokument elektrikeren fyller ut etter å ha utført 230 v arbeidet ombord, noe i likhet med ferdigstilllelsesattest?

Han skal levere med en samsvarserklæring med en bekreftelse på hva han har gjort,

den blir ikke sendt tilsynet, men instalatør beholder kopi, i tillegg til at du får en sammen med regningen. :headbang: :headbang:

Det hele blir jo da et spørsmål om hva man kan spare , verftet skal ha 16800SEK (14100NOK)

Pakka hos seatronic koster 4000.- + at jeg må ha et par stikkontakter og muligens må ha en mann ombord som tar 500+ pr time og skriver timer med gaffel.

Ladac pakka vil koste noe mer men nærmer man seg da 10000.- ?? så er jo spranget opp til å la verftet montere så liten at hele fortjenesten går opp i røyk og timene jeg bruker på å montere selv er jeg jo også villig til å betale litt for.

Redigert av Enzo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...