akkar Startet 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2004 HJELP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu nermer det seg jo båtsesong med stormskritt . Var inne å skulle sjekke båten i dag, å oppdaget at styringen var satt seg fast . Har en Finnmaster 6100 med 115 hk Honda påhengsmotor . Da jeg har teleflex styring går akslingen til styringen gjennom braketten til motoren ,det virker som at det er her problemet ligger .Akslingen har festet seg inne i gjennomføringen på motoren . Er det noen som har peiling på hvordan jeg skal få teleflex kablen løs fra denne gjennomføringen , å når jeg har fått løs om det går å bytte denne gjennomføringen på motoren . Finnes det noen delekatalog på nett til honda ?. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Hei akkar! Husker problemet fra Finnsporten jeg hadde før. Løsnet teleflexen i begge ender, plasserte den loddrett og dynket rustløser oppi wirestrømpen. Litt kakking med hammer på styrekult-enden dagen etter og wiren begynte og løsne! Gudd løkk! Som det heter på nynorsk Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
akkar Svart 16.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Rustløseren har jeg prøvd sitter bom fast , ville det ha hjulpet å varme akslingen ?? Sitér dette innlegget Link to post
Reidar67 Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 -Står motoren i nedre stilling når du prøver å dreie på rattet? -Har du sjekket om det kan ha kommet vann inn som har frosset? -Hydraulisk styring er kanskje noe å vurdere på en så stor og tung motor??? Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Det som varmes utvider seg, dermed er det vel strømpen som må varmes? Og den er trekt med plast? Ikke så enkelt dette. Har du fått løs wiren i begge ender? Og gitt rustløseren tid til å virke? mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.