Per_A Startet 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2008 (redigert) Ja, jeg er egentlig bare ute etter et apparat som kan måle tykkelsen på metallet mens båten ligger på land. Leie eller eie. Holder til i Telemark. mvh Per Redigert 6.Mai.2008 av Per_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Tykkelsen kan måles med ultralyd. Apparatet er dyrt og det er nødvendig med erfaring for å kunne bruke det. Resultatet blir ganske nøyaktig. DNV og de fleste større mekaniske verksteder bruker ultralyd for å finne feil under overflaten og for å måle tykkelser. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Per_A Svart 6.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 (redigert) Takk, da har jeg kommet ett skritt videre Redigert 6.Mai.2008 av Per_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Jeg har en kamerat i skien som har et slikt apparat. Lite enkelt i bruk, litt større enn en mobiltlf. Han svarte ikke på mobil men jeg prøver imorgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.