Jump to content

Forsikring gjennom Norske Sjø

espedal

Recommended Posts

Er i siste vurderingsfasen før båtkjøp nå, og har bl.a. meldt meg inn i KNBF. Har med interesse registrert tilbudet til medlemmer om båtforsikring gjennom Norske Sjø.

Lurer i denne forbindelse på om det er noen her som har båten sin forsikret gjennom dette selskapet, og om noen har erfaring med f.eks. innmelding og behandling av eventuelle skader eller andre erfaringer som er verdt å dele.

Jeg har forsikret min seilbåt gjennom Norske Sjø og er svært fornøyd. Innmelding og slikt gikk greit, men jeg måtte ha en besiktigelse da båten er fra 1977. Dette bestilte jeg gjennom deres takstmann system. Betalte nok nærmere 1000 kr for dette (inkl. reiseutgifter), men denne er gyldig i 5 år. Min båt er forsikret for 130 000 kr med full kasko og for dette betaler jeg i underkant av 1000 kr. Jeg undersøkte også hos en del andre selskaper, og de aller fleste skulle ha et sted mellom 2500-3500. Jeg har ikke noe erfaring med hvordan de behandler skader etc, men har god erfaring fra deres kundesenter når jeg har hatt spørsmål etc.

Jeg har hatt Norske Sjø i de siste 7 årene og har vært storfornøyd.

Solgte en båt for 3 år siden hvorpå ny eier fikk båten totalhavarert etter kun 15 timer og dette gikk heldigvis på min forsikring (Norske Sjø) da ny eier ikke hadde rukket å forsikre ennå. Man blir jo gjerne noe oppskaket når noe skjer med en båt man har solgt noen timer i forveien men den behandlingen og servicen jeg fikk hos Norske Sjø og Fender Marine resulterer i at jeg alltid kommer til å bli i Norske Sjø og Fender Marines forsikringsavtaler....selv om premien skulle matches av andre aktører i forsikrinsbransjen.

Har ett motto: Ikke kø.. med ting som virker.

Har hatt forsikring i Norske Sjø i noen år nå og har hatt en skade. Ingenting å si på oppgjøret :smiley: Sammenlignet med de andre aktuelle selskapene lå NS lavest i premie sammen med et par utenlandske. Det selskapet jeg har alle mine andre forsikringer i skulle ha 4 ganger mer i premie for tilsvarende forsikring :headbang:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Har hatt forsikring i Norske Sjø i noen år nå og har hatt en skade. Ingenting å si på oppgjøret :smiley: Sammenlignet med de andre aktuelle selskapene lå NS lavest i premie sammen med et par utenlandske. Det selskapet jeg har alle mine andre forsikringer i skulle ha 4 ganger mer i premie for tilsvarende forsikring :headbang:

Det er vel ikkje IF vel :) De var svindyre når eg sjekket forsikring i dag

Det er vel ikkje IF vel :)
Nix. Føler for å gi de et spark i dag (har en bilsak gående hos Forsikringsklagenemnda akkurat nå :headbang: ) så da får jeg røpe at det var Sparebank1 Skadeforsvindling....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Min erfaring med Norske Sjø er utelukkende via andres erfaringer, men erfaringene er gode og Norske Sjø er derfor anbefalelsesverdig. Det er også båtfolkets egen forsikring så det er om å gjøre å ha flest mulig med. Det eenste minus er at rettshjelpdekningen i Norske Sjø er katastrofalt lav, halvparten av andre selskaper. Her bør "noen" trykke på for at Norske Sjø skal bli helt konkurransedyktig.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Virker jo absolutt som om dette er et selskap å satse på!

Tenkt meg en tur til forhandler imorgen før jobb og dersom det blir handel, blir nok skuten forsikret i Norske Sjø :sailing:

Nix. Føler for å gi de et spark i dag (har en bilsak gående hos Forsikringsklagenemnda akkurat nå :headbang: ) så da får jeg røpe at det var Sparebank1 Skadeforsvindling....

Gamle "Samvirke Forsikring" - samme her - ALDRI mer forsikring der nei. :headbang:

Dette ble visst "off emne" - har også forsikring hos Norske Sjø - har heldigvis ikke hatt noen skader de årene jeg har vært der.

Edited by boolle (see edit history)

Har hatt If som båtforsikring i ca. 25 år, aldri skade. Premien gikk opp 2000 kr fra 2007 til 2008 på en Scand Baltic, fra kr 6515 til kr 8560. Norske sjø skal ha kr 3183. Bytter selskap.

Skulle ønsker dekk utgifter reise hjem når båt er verksted annen sted feks ferie. Norske sjø har ikke. If har.

At-le

Kanskje reiseforsikringen dekker hjemreisen??

Kanskje reiseforsikringen dekker hjemreisen??

Nei tror ikke. Min kameraten hadde problem gearboks i båten, de var båtferie fra Bergen til stavanger 2 år siden. De måtte reiste hjem pga venter lang tid verksted ca 2 uker ferdig. De betalte selv reise hjem :headbang: 2voksner og 2 barn. Så ham meld ut av Norske sjø.

Meld inn ny forsikring Gjensidige som kan dekk utgifter reise hjem. :yesnod:

At-le

Hun jeg snakket med på If trakk frem det samme. Motargumenterte med at jeg har Europeiske reiseforsikring i If og hver gang jeg var ute med båten gjaldt reiseforsikring med hjemreise, hun sa seg enig.

Etter å ha tenkt meg om, er jeg enig i at f.eks. et def. gear ikke dekkes av nevnte forsikring. Det må være ulykke/uhell.

Edited by AlfArie (see edit history)