skeptisk Startet 6.Mai.2008 Del på Facebook Startet 6.Mai.2008 Lurer på hvordan de vil gå med gel coaten hvis man freser i den. Vil fresen ødelegge gel coaten, eller vil man få et pent kutt? Skal felle ned skinnene til kalesje stengene. ser penere ut når de ligger flush med rekka.. Sitér dette innlegget Link to post
sharkman Svart 6.Mai.2008 Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 Hmm, hørtes skummelt ut... Hvor mye tenkte du å frese ned da? Gelcoatlaget er jo ikke særlig tykt da, og tar du hull på det kanl jo glassfiberen trekke vann. Sitér dette innlegget Link to post
skeptisk Svart 6.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 (redigert) tenkte å frese 8-10 mm dypt. så skal jeg legge silikon rundt skinnen. skinnen er under kalesjen også, så den er ikke utsatt for vann. Redigert 6.Mai.2008 av skeptisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Mai.2008 Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 (redigert) enig med sharkman om du skall frese........så må du topcoate på nytt så att ikke glasfibern ligger åpen....... o så må du vete att laminatet er tillräckligt tykt sen kommer du ju ha vann stående i denne hele tiden...eller er det på siden? Redigert 6.Mai.2008 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
liquerizia Svart 6.Mai.2008 Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 du kan bare frese og mette med epoxy når du legger skinnene inn i gelcoat (så frem fresing ikke er for dypt). Har gjort noe lignende på vår tidligere båt for å felle inn noe beslag - det ble veldig fint og ikke minst det så helt "proff" ut. Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 6.Mai.2008 Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 Laminatet er heilt sikkert ikkje tykkere enn nødvendig her, freser du spor i det, svekker du konstruksjonen, som kan få fatale følger. Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
skeptisk Svart 6.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 (redigert) da tror jeg at jeg satser på og mette med epoxy når jeg legger skinnen ned i sporet.. Dær skinnen står er glassfiberen ganske tykk, og den kanten den står på er nåkk mest til pynt også. Redigert 6.Mai.2008 av skeptisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.