sofine Startet 7.Mai.2008 Del på Facebook Startet 7.Mai.2008 Har hatt problem med at innslagsreleet henger og får derfor ikke start. Har bruk spraysmørning på startmotoraksling, slik at denne funker. Men har hørt at spray tørker opp og at en bør smøre startmotoraksling med olje. Vet du hvilken olje? Innslagsreleet hang seg, men med et dunk så funker det. Men av og til henger det. Hva kan jeg gjøre? Må åpnes? Eller holder det å smøre startmotor? Gjelder Yamaha utenbords 225 hk f-takt. Startmotor og innslagsreleet er integrert, ser det ut som. Sitér dette innlegget Link to post
sofine Svart 7.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2008 (redigert) Først gikk startmotoren når hovedbryteren ble slått på uten at nøkkel stod i kontrollboks. Fikk tips om å smøre aksling på startmotor, da stoppet den og inngripentannhjulet gled ned. Så releet. Fikk tips om å dunke det litt. Da slo det inn. Men av og til får jeg ikke start likevel. Er det releet eller startmotoren som er problemet. Hvis releet, hvordan fikse uten å demontere. Står i en enhet med startmotoren, ser det ut som. Nok å smøre aksling på startmotoren? Noe sier spraysmøring tørker opp og at motorolje bør brukes som smøring av aksling. Har du erfaring? Hva gjør en med relee. Vil aller helst ikke begynne å åpne på startmotor og relee. Gjelder Yamaha 225 hk utenbordsmotor, 2002. Dler av motoren har vært under i sjøvann, men relee og startmotor har vært renset av autorisert verksted. Takk for tidl gode tips. Redigert 7.Mai.2008 av sofine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 7.Mai.2008 Del på Facebook Svart 7.Mai.2008 kanskje det går ann å få tak i byttestarter? Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 7.Mai.2008 Del på Facebook Svart 7.Mai.2008 Hei. Har det kommet sjøvann inn i starteren må den åpnes for å få den helt ren, her nytter det ikke med spray. Det er enkelt å åpne den, og den blir som ny etterpå. Releet kan en normalt ikke gjøre noe med. Legg ut ett bilde av starteren så skal jeg forklare deg. Sitér dette innlegget Link to post
sofine Svart 8.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Takk for svar "mah". Startmotor har vært renset av verksted, etter bad i sjø. Og det har virket i et par måneder. Må jeg likevel skru opp? Når jeg tor smøring på aksling gle den fint opp og ned. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.