TomA Startet 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2008 Er det noen som har erfaring med Yanmar BY 260. Denne motoren har nå vært i drift en stund. Er selv fornøyd, med produktet. Ser og hører at Volvo D type har hatt en del problemer. Sitér dette innlegget Besiktigelsesmann KNBF Link to post
Victora III Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 BEG forteller i tråden om D-motorene til Volvo, at en Yanmar med CR (Common Rail) havarerte etter 16 timer. Han sier ingenting om hvilken Yanmar dette var, men det går jo ann å utfordre han på det. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Hei Swande! Nu er det tett før jeg starter en kronerulling på nye briller til deg! I din forblindete iver etter å sverte Yanmar, skjer det igjen...klarer du ikke å lese hva som står??? Les innlegget på nytt er mitt råd til deg! Ville det hjulpet med nye briller?? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Har denne med drevløsning. Lav vekt og fin gange men litt lyd fra turbo. Enkelt vedlikehold. Dyre deler dersom de kjøpes fra Yanmar. Mye kan kjøpes fra BMW, bilforhandler til en langt hyggeligere pris. Eneste ulempen jeg har er plasseringen av dieselfilteret. Da motor kommer langt under plattformen er det noe vanskeligt tilgjengelig. Ved hjelp av en vakumpumpe er oljeskift en lek, intet søl ved bytte av filter. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Blue_Dragon Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Hvilken fart får du med den i Selbyen? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Ved sjøsetting og fulle tanker tangerte denne 36 knop. Ved 3000 o. koser vi oss på ca 27 knop +/- for strøm og vær. Legger jeg til 2 - 400 o. går den lett og fint i ca 30 - 32 knop.. Men ved dette pådraget øker forbruket med 10 l.t. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Inter 9000 Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Hiver meg på denne gamle tråden om yanmaren. Hva er Max turtall på denne motoren? Å hva er idielt å marsje på. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
880 Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Max turtall hos meg er 4000. På marsj ligger jeg mellom 3000 - 3600. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Inter 9000 Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Virker som du har god kontroll på denne motoren. Tar du service selv. Er du mange zink i den.? Har kjøpt båt med denne motoren. men står inne lagret i varm hall. Får ta prøvekjøringen til våren, hehe. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
880 Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Valgte denne motoren bl.a. grei service, ingen ventiljusteringer, register reim osv. Oljeskift er en lek. Tre anoder, en i hver kjøler og en i turbo. Eneste svakhet som er oppdaget så langt er ett tæret bend... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Inter 9000 Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Hvor mage timer er denne kjørt når slik skjer. Våren kan ikke komme fort nok for meg nå... Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Kiekhaefer Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Et urovekkende bilde,hvor gammel er motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Dette er en kjent sak på By 1 genrasjonen, men hos Yanmar Norge, var dette ett ikke eksisternde problem... Er forbedret på 2. genrasjon. Du kan rine yanmar Norge, så forteller andre personen et eventyr, som han tror på selv. Her er litt yanmar info. https://baatplassen.no/i/topic/81741-har-noen-driftserfaringer-med-yanmar-by-6-260/ Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Hvor mage timer er denne kjørt når slik skjer. Våren kan ikke komme fort nok for meg nå... Har ikke timetallet i hodet, men en plass mellom 2 og 300 timer. Et urovekkende bilde,hvor gammel er motoren? Motoren er startet 1. gang sensommeren 2007. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Oteren Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Mange Yanmar-motorer har 4 års intervaller for skifte av eksosblandebend. Min erfaring med Yanmar tilsier skifte tidligere enn 4 år... Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 (redigert) Totalt uholdbart, dette vitner om materialkvalitet som ikke hører hjemme i en båt. Hva koster denne "herligheten" å utbedre mon tro??. Regner med at prisnivået er i "klassisk" Yanmar style ca 15000% fortjeneste på alle komponenter. Redigert 2.Januar.2012 av Verado (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Totalt uholdbart, dette vitner om materialkvalitet som ikke hører hjemme i en båt. Hva koster denne "herligheten" å utbedre mon tro??. Regner med at prisnivået er i "klassisk" Yanmar style ca 15000% fortjeneste på alle komponenter. Selv om jeg har hatt en "diskusjon" med Yanmar ang. en International Service Bulletin, gjeldende andre komponenter, ble nytt bend levert pronto uten diskusjon..... Er i fasen for å demontere og sjekke dette på nytt, er kvaliteten på det nye erstatningsbendet bedre enn det gamle ?? Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Viknes 6BY Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 (redigert) Har du sjekket/ skiftet zinken i eksos bendet regelmessig? Redigert 2.Januar.2012 av Viknes 6BY (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Byttes en gang i året.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.