Guest Sparky Startet 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2004 Hvorfor setter ikke marinaer opp kameraer slik at vi kan følge med båten via internet? Det blir kanskje et spleiselag? Jeg skal i hvert fall høre om dette kan innstalleres for Kambo. mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Hva skal du med det? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Ta en kikk på båten,vær og vind når jeg ikke er der. Hva skal du med det? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Send kjerringa ned med video kamera da vel! Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Du mener altså min andel av en engangs investering for et web kamera som viser min båt nærme nok til å kunne vurdere tilstanden ? Jeg forutsetter også at dette er en "proff" montering som gir relativ god beskyttelse (av kameraet) mot hærværk, vær o.s.v.(= lang levetid) Det vil være nyttig ! Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
per_henry Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 :flag:Det er en god ide, tenker mest på innbrudd, hærverk og kanskje biligere forsikring!!!!!!. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Jeg synes ikke det er noen god ide. I en marina må man ha massevis av kameraer hvis hver enkelt båteier skal kunne se sin egen båt skikkelig på web. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Jeg har vært med og montert digitale kameraer, deriblant på Stavanger flyplass, Sola. Metrologene på Sola har fire kamera på rullebanen/horisonten (tror det er Nord, Sør, Vest & Øst) pluss en dome (360graders vridbart kamera med 90 graders tilt som er innebygget i en "kuppel" lignende dagens flotte, innkapslede satelitt-antenner). Kameradomen har dessuten en vanvittig kraftig zoom! Fra dens plassering på terminalbygget på Sola lufthavn var det mulig å lese bilskiltene på biler som stod parkert på helikopterterminalen! (100meter?) Utstyret styres fra en PC fra værtjenesten på Sola sitt kontor. Vet også at bl.a. Trondheim seilforening og trondheim havn har webkamera over havneområdene + værdata tilgjengelig fra sine hjemmesider. http://www.trondhjems-seilforening.no/ Denne montasjen på sola flyplass står på taket av terminalbygget, på ei 5-6 meter høy mast. Som de flest vet bruker det å både blåse og regne ganske kraftig på jæren, og såvidt meg bekjent funker utstyret fortsatt? (er vel 3-4 år siden det ble montert nå). Jeg tror nok Rønning Elektro i Stavanger, som har kjøpt opp det som en gang het ADK-Teknikk har folk som har kjennskap til utstyret. Jeg vet ihvertfall at tidligere daglig leder av ADK-Teknikk, Erling Kaspersen, har en viss kjennskap til utstyret. Bare et lite tips på en ellers så vakker vårdag.... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Der jeg har båten har et bra overvåkningssystem med flere kameraer plassert rundt omkring. Kameraene kan styres og har bra zoom. På jobben har vi noe tilsvarende, men webcamera er noe helt annet. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2004 Får man lov av Datatilsynet til å drive overvåkning på et såpass detaljert nivå? Ville kanskje trodd at kravene var ekstra strenge hvis det skal legges ut på nettet, at personer ikke skal kunne gjenkjennes etc..... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 17.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2004 Det kan brukes passord for å komme til vedkommende webside. Det er noe ala Trondheim seilforening jeg tenkte på. Ikke alt for detaljert, men nok til å se at båten ligger greit. Såkalte webkameraer finnes jo over alt idag. Vet ikke hvilke grunn noen skulle nektes og andre ikke vdr. dette så lenge det ikke er offentlig eiendom.(?) Skal undersøke dette nærmere med datatilsynet. mvh jan Får man lov av Datatilsynet til å drive overvåkning på et såpass detaljert nivå? Ville kanskje trodd at kravene var ekstra strenge hvis det skal legges ut på nettet, at personer ikke skal kunne gjenkjennes etc..... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 17.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2004 hun vil neppe kjøre i 80min for å sjekke dette mvh jan Send kjerringa ned med video kamera da vel! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 17.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2004 jaja, de som drar på fishing i Valdres og kommer hjem uten fisk har kanskje grunn til å frykte dette Får man lov av Datatilsynet til å drive overvåkning på et såpass detaljert nivå? Ville kanskje trodd at kravene var ekstra strenge hvis det skal legges ut på nettet, at personer ikke skal kunne gjenkjennes etc..... Sitér dette innlegget Link to post
torh Svart 17.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2004 Kanskje dette er en løsning ? Her får du via mobil sjekket med bilde hvordan det ser ut, IR skal gjøre det brukbart i dårlig lys, samt at du får temperatur og lyd. Etter hva jeg har hørt kan kamera også sende en melding basert på bevegelse i bilde. Jeg tror at CCTV løsninger og WEB kamera blir for dyrt om det skal bygges ut slik at jeg kan se båten, og bli trygg på at alt er OK. (Dessuten vil jeg ikke ofre den ukentlige runden i båten for all verdens kamera ) http://www.infosyncworld.com/reviews/n/3932.html Sitér dette innlegget Link to post
hymer Svart 18.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2004 I og med at det er så mye på "To do" lista mi som ikke er gjort enda, er jeg glad til om jeg snart får se båten "på sjøen". "På webben" kommer i andre rekke.... Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 18.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2004 Jeg kan se min! http://www.aftenposten.no/webcam/?kart=det...senteret+Marina Jon_P Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
giver Svart 18.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2004 Jeg kan se min! http://www.aftenposten.no/webcam/?kart=det...senteret+Marina Jon_P HeiGodt gjort etter mørkets innmarsj. Jeg så ikke noe annet enn noen lys. mvh giver P.s. Vi går heldigvis mot lysere tider. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 18.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2004 Bare for å filosofere litt. Har i grunnen ikke så mye peiling på dette. Med dagens IT-utvikling gjetter jeg at vi innen en fem års tid har et alment tilgjengelig bredband- eller høyhastighets mobilnett. Med det kommer også høyst sannsynlig høyoppløselige display på mobiltelefonene og enda bedre digitale kameraer. Jeg tror faktisk at veldig mange snart kommer til å ha overvåkingssystemer for båtene sine. Den som lever får se. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Al-Tec Svart 19.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2004 Hei Godt gjort etter mørkets innmarsj. Jeg så ikke noe annet enn noen lys. mvh giver P.s. Vi går heldigvis mot lysere tider. Webkameraer varierer i kvalitet, men der båten ligger er det ingen belysning annet enn lampene på brygga. Det er selvsagt vanskeligere å se i mørket enn i dagslys, dette gjelder både det menneskelige øyet og de fleste kameraer! Når båten ligger på brygga er det lyst nesten hele natta allikevel. I vinterhalvåret ligger den i hagen! JOn_P Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.