Duett56 Startet 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2008 Hei. Jeg skal vaske varmeveksleren min. Er det noen som vet hvilket blandingsforholdet jeg må bruke? Event. hvor lenge det skal ligge? Mvh Stein Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Hvorfor ikke bruke systemrens, som er beregnet for dette ? Sikkert litt dyrere enn "hjemmebrent" Venter forøvrig også på at noen opplyser om blandingsforhold :-) Sitér dette innlegget Link to post
Duett56 Svart 9.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 (redigert) Men er ikke systemrens noe som renser varmeveksleren når den står på plass? Jeg har min løs. Mvh Stein Redigert 9.Mai.2008 av Duett56 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Hvis varmeveksleren din har lettmetall legeringer i seg må det ikke brukes kaustik :nono: Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Duett56 Svart 9.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Nei da, den er av messing tror jeg. Stein Sitér dette innlegget Link to post
maskinist Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Hvis det er på vannsiden bruk sitronsyre, det tar salt og kalk. Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 (redigert) Vet ikke eksakt blandingsforhold, men via denne linken får du kanskje litt hjelp. God pinse! redigering: feil i url Redigert 9.Mai.2008 av A_NationalAcrobat (see edit history) Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
JonnyBoy Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Men er ikke systemrens noe som renser varmeveksleren når den står på plass? Jeg blandet ut Systemrens og vann i en murerbøtte, og la kjølerene oppi. Tok de opp og snudde de i ny og ne, slik at blandingen (og dritten) fikk renne av. Både olje- og vanntemp gikk ned ca 10 grader, så det virket helt fint Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Duett56 Svart 9.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Det er på frostvæske siden problemet mitt er, det ligger et belegg på varmeveksleren som jeg må få av. Fikk for høy motor temp ved hard belastning. Mvh Stein Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Ok, hvis du ikke kommer noen vei med de 'råd' som er gitt, prøv Plumbo da. Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
boty Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 Rengjøre frostvæske siden kan du bruke oppvask pulver Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.