en fant Startet 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2008 Kjøpte denne båten for 2 år siden som Spjærøykrysser, men har etterhvert fått noen protester. enkelte har sagt at dette må være en Furuholmenkrysser, andre mener det er en Wikstenkrysser. Den er klinkbygget over vannlinja og kravellbygget under... Kan noen hjelpe meg? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Er ikke det typsik for spjærøy krysser da tro, jeg mener det Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Høres ut som en Spjærøykrysser ja. Stikker den dypt? Mange Spjærøykryssere stikker ned mot 1.5 m og mer. Bilde? Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
en fant Svart 10.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2008 (redigert) Jeg har prøvd å sette inn et bilde her da jeg skrev innlegget mitt. Trodde det hadde kommet med. Virket slik i hvertfall da jeg skrev her i går. Litt tungvint denne sida synes jeg, men jeg tilpasser meg vel snart... Den stikker ikke dypt, bare 60 cm Wiksten bygde også slike skrog på begynnelsen av 50-tallet vet jeg. Alt innvendig i båten ser ut som et Furuholmsprosjekt. Har alltid hørt at Furuholmen bare handlet om kravellbygde plattgattere, men har også fått høre at der finnes noen enkelte kryssere som er klinkbygd. Noe rart at man kan bli litt forvirra? Får gjøre et nytt forsøk angående bilde. Redigert 10.Mai.2008 av en fant (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.