Per T Kålin Startet 9.Mai.2008 Del på Facebook Startet 9.Mai.2008 Jeg har alltid hatt båtplass med andre båter liggende på siden eller ved siden av. Disse har vært allt fra "halvvrak" til helt nye. Kan jeg da kreve at disse har ansvarsforsikring i tilfelle disse skader min båt. Det har skjedd meg to ganger, og begge gangene ble det en .................krangel, og jeg fikk mere eller mindre beskjed om å holde kjeft. I det ene tilfelle lå det en utenpå meg med fenderne sine hengende for og akter langt fra enhvær form for skuteside. Dvs de hang bare til "tørk" øyensynlig. Resultatet var at min presenning ble flenget opp et par meter av fenderlista. Da jeg konfronterte synderen med problemet på en vennlig måte så fikk jeg bare i retur en himlandes kjeft og beskjed om at dette måtte jeg bare regne med. Per Sitér dette innlegget Link to post
truls8 Svart 9.Mai.2008 Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 Hvis det var et hendig uhell så kan du ikkje kreve erstattning. Hvis det var dårlig sjømannskap så kan den andre båten klandres. Hvis båten ikkje var forsvarlig fortøyd vil dette kunne gi utbetaling på hannes ansvarsforsikring. Det er en lenger diskusjon rundt akkurat dette her på båtplassen, fann ikkje tråden i øyeblikket. Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 9.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 Er det virkelig sant at et "hendelig" uhell frikjenner den skyldige (ansvarshavende) for ansvar. Dette skulle jeg ha likt å se i forbindelse med bil. I mitt tilfelle så var det ganske opplagt, men jeg orket ikke å kjøre løpet. Registrerte bare at jeg hadde med et visst ............. høl å gjøre. Per Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 9.Mai.2008 Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 Er nok desverre sånn at det meste kan puttes i bås uforskylt uhell. Eneste som hjelper er å ha egen kasko i orden. De aller fleste gjør opp for seg tror jeg når de blir kjent med dette. Prøv om ikke annet å få motparten til å dekke egenandelen på kaskoen din. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 9.Mai.2008 Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 I vår båtforening er ansvarsforsikring et krav for å beholde medlemskapet. Hvordan ansvarsforsikringen fungerer i forbindelse med skade aner jeg dog ikke...... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
truls8 Svart 9.Mai.2008 Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 Bilforsikring er veldig spesiell i det at du har ansvar sjølv om det er et hendig uhell. Det er helt nødvendig med kasko på båt, du kommer nok til å ha bruk for den hvis noen kjører i deg. I kollisjoner f.eks til sjøs blir det nesten aldri 100% skyldfordeling til den eine parten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.