LALUNA II Startet 10.Mai.2008 Del på Facebook Startet 10.Mai.2008 Vi har kjøpt oss ny båt En Marex Friendship 32 1981 mod med TMD40A virker ok (lite smoke on the water ) Er en del å gjøre med den innrednigsmessig da innredning har vært revet ned For mange år siden gikk denne båten til bunns og ny eier ble aldri kvitt lukt og fukt i denne så han ribbet den innvendig og begynte å innrede den på nytt ... Desverre var han ikke møbelsnekker så jeg vil restaurere denne litt innvendig ,men det blir først til vinteren. Foreløpig blir det noen lettvinte løsninger så vi kan bruke båten denne sesongen så blir det hjem for å lage andre løsninger forbedringer Her er noen (mange)bilder fra Hjemturen fra Stavanger Båtens side Kommer med flere bilder her i tråden senere Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
AtleL Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Gratulerer med ny båt! Jeg har en kompis som har en maken. Flott båt med mye plass. Denne blir du helt sikkert fornøyd med. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Gratulerer til dere, Marex Friendship er en kjempeflott båt!! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Gratulerer med ny stor båt. Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Gratulerer med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Gratulerer så mye! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Bitteliten Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Gratulerer med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Gratulerer, LaLuna! Dette er virkelig et "skip"! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Sydvesten Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Gratulerer med en flott snekke, faktisk den peneste snekka som jeg kjenner til.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
carmencita Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Gratulerer med ny båt. Kjempebåt. Mvh, Carmencita Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Gratulerer. Hyggelig å se at du har fått en båt du er glad i. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 friendship ja, onkel har vært å sett på en sånn for ikke lenge siden Sitér dette innlegget Link to post
dolan59 Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 GRATULERER med ny båt. Det var litt større plass i den ja. Lykke til med innredningen Sitér dette innlegget mvh. dolan59 Link to post
Astor Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Flott båt du har kjøpt. En av de fineste snekkene som er laget. Hun lager styggstore hekkbølger men det har du sikkert oppdaget. Kos dere med ny-båten! mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
LALUNA II Svart 11.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 (redigert) Hun lager styggstore hekkbølger men det har du sikkert oppdaget. mvh Astor Takker for alle gratulasjoner Ang .hekkbølger så er de ikke så store ...men tunge er de ........tross alt over 4 tonn som er i bevegelse . Hun graver seg ikke ned akter da det er på bygd flaps hjelper nok litt det maks fart ca 14knop GPS På bildet her 10 knop men man må jo vise hensyn til de minste en møter Redigert 11.Mai.2008 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Victora III Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Grattis med ny stor båt, Laluna! Har forøvrig vært i din skjærgård i pinsa i et fantastisk vær! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Det har jeg og ..på søndag , gikk til Tånevik ...plukket opp Dolan59 i Høllen og gikk til Olasundet der traff vi Ulven m/frue ... koselig å treffe andre Bp folk og . Ble litt friskt på morgenen i dag (mandag)så Ulven stakk tidlig tilbake mot byen ble litt på turen hjem for de Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
`MINA' Svart 13.Mai.2008 Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 Gratulerer Laluna ! Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Tine IV Svart 13.Mai.2008 Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 Grattis med ny båt Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Ulv I Svart 13.Mai.2008 Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 Det har jeg og ..på søndag , gikk til Tånevik ...plukket opp Dolan59 i Høllen og gikk til Olasundet der traff vi Ulven m/frue ... koselig å treffe andre Bp folk og . Ble litt friskt på morgenen i dag (mandag)så Ulven stakk tidlig tilbake mot byen ble litt på turen hjem for de Heisann, takk for samværet på søndagen, var kjempehyggelig, og drømme vær var det jo også. Flott båt du har fått deg der, og godt med plass.. (i forhold til vår 21 foter i hvertfall).. Vi fant ut at det var best å få dratt så raskt som mulig på mandagen når vi hørte det blåste opp og ulte i toppene på seilerne. Og vi skulle ikke mer enn igjennom olav sundet før bølgene begynte, så vi skalket lukene, kneppet kalesjen og satte kursen hjemover. Det ble en humpete tur, og 2-3 ganger var baugspydet under vannet (bølgene), så jeg måtte gi litt mer for å få opp nesa.. Men med 6-7 knop så kom vi oss over i hvertfall. :-D Neste gang legger vi oss i kroken på brygga på andre siden Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
halvorsen Svart 13.Mai.2008 Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 grattis så mye med ny båt , hopper inredingen blir bra til slutt . Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 13.Mai.2008 Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 Gratulerer en masse med en flott båt med meget pene linjer...... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Rolf Svart 13.Mai.2008 Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 Gratulerer med flott skute. Solgte min i fjor høst, nesten så jeg begynner å angre..... Ser du har hardtop med luker, vil bare nevne at denne bør det gå an å ta av og at flere kalesje produsenter lager kalesje topp til Friendship'en, da får du stor åpning og mye sol inn på godværsdagene, Hardtoppen kan du sette på til høst/vinter/vår bruk. Siden du skal innrede på nytt vil jeg tipse om at forpiggen lett kan lukkes til separat sovekabin. Trenger du tips/bilder så er det bare å ta kontakt. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Indiana II Svart 13.Mai.2008 Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 Gratulrerer med nykjøpt båt.... vi snakkes kansje senere i sommer Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 13.Mai.2008 Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 Gratulerer med en flott snekke, faktisk den peneste snekka som jeg kjenner til.... Helt enig! Den Marex'en er flott! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.