Jump to content

Laluna II vår nye båt

LALUNA II

Recommended Posts

Vi har kjøpt oss ny båt

En Marex Friendship 32 1981 mod med TMD40A virker ok (lite smoke on the water :lol: )

Er en del å gjøre med den innrednigsmessig da innredning har vært revet ned

For mange år siden gikk denne båten til bunns og ny eier ble aldri kvitt lukt og fukt i denne så han ribbet den innvendig og begynte å innrede den på nytt ...

Desverre var han ikke møbelsnekker så jeg vil restaurere denne litt innvendig ,men det blir først til vinteren.

Foreløpig blir det noen lettvinte løsninger så vi kan bruke båten denne sesongen så blir det hjem for å lage andre løsninger forbedringer

Her er noen (mange)bilder fra Hjemturen fra Stavanger Båtens side

MAREX%20Friendship%20096.jpg

Kommer med flere bilder her i tråden senere :seeya:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Gratulerer med en flott snekke, faktisk den peneste snekka som jeg kjenner til.... :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Svart (redigert)
Hun lager styggstore hekkbølger men det har du sikkert oppdaget.

mvh Astor

Takker for alle gratulasjoner :sailing:

Ang .hekkbølger så er de ikke så store ...men tunge er de ........tross alt over 4 tonn som er i bevegelse .

Hun graver seg ikke ned akter da det er på bygd flaps hjelper nok litt det maks fart ca 14knop GPS

På bildet her 10 knop men man må jo vise hensyn til de minste en møter :wink:

MAREX%20Friendship%20fra%20Spangereid%20til%20Sogne%20021.jpg

Redigert av LALUNA (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Det har jeg og ..på søndag , gikk til Tånevik ...plukket opp Dolan59 i Høllen og gikk til Olasundet der traff vi Ulven m/frue ...

koselig å treffe andre Bp folk og . :seeya:

Ble litt friskt på morgenen i dag (mandag)så Ulven stakk tidlig tilbake mot byen ble litt :sailing: på turen hjem for de :lol:

Heisann, takk for samværet på søndagen, var kjempehyggelig, og drømme vær var det jo også.

Flott båt du har fått deg der, og godt med plass.. (i forhold til vår 21 foter i hvertfall)..

Vi fant ut at det var best å få dratt så raskt som mulig på mandagen når vi hørte det blåste opp og ulte i toppene på seilerne.

Og vi skulle ikke mer enn igjennom olav sundet før bølgene begynte, så vi skalket lukene, kneppet kalesjen og satte kursen hjemover.

Det ble en humpete tur, og 2-3 ganger var baugspydet under vannet (bølgene), så jeg måtte gi litt mer for å få opp nesa..

Men med 6-7 knop så kom vi oss over i hvertfall. :-D

Neste gang legger vi oss i kroken på brygga på andre siden :cheers:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Gratulerer med flott skute. Solgte min i fjor høst, nesten så jeg begynner å angre.....

Ser du har hardtop med luker, vil bare nevne at denne bør det gå an å ta av og at flere kalesje produsenter lager kalesje topp til Friendship'en, da får du stor åpning og mye sol inn på godværsdagene, Hardtoppen kan du sette på til høst/vinter/vår bruk.

Siden du skal innrede på nytt vil jeg tipse om at forpiggen lett kan lukkes til separat sovekabin. Trenger du tips/bilder så er det bare å ta kontakt.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...