ahaman Startet 10.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2008 Yamaha 8hk. Kjølevannet var tett så jeg skulle ta undervannshuset fra motoren og renske de kanalene som går under impeller. Når jeg tok av undervannshuset så løsnet dessverre gir-pinnen (hadde ikke skrudd godt nok opp) Girpinnen går ned i selve undervannshuset. Noen som har gode ideer til hvordan få åpnet undervannshuset helt - slik at jeg kan få satt det sammen igjen? Jeg har selvsagt tatt opp de 2 skruene som holder dette, men det vil ikke løsne. Det er to små innhuk for å kunne bende med skrutrekker e.l. men det blir ikke nok. Bruker man normalt varme her eller er det bare å banke løs med egnet verktøy? Takker for evnt. tips. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 10.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2008 Her må du bruke mye varme .varme runtpå yttersiden av lager huset. Hilsen Bernt Sitér dette innlegget Link to post
ahaman Svart 10.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2008 Tenkte det var noe slik. Bruke en elektrisk eller gass varmepistol da tenker jeg. Men det spørs om ikke dette blir veldig vanskelig i alle fall. Sitter som støpt. Får prøve meg frem og evnt ta til verksted til slutt. Dårlig med ledig tid hos verksteder nå.... Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 10.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2008 Det holder ikke med el. kanskje med en slik som rørleggere bruker ,men autogen er best. Hilsen : Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2008 Du kommer til nede i undervannshuset ved å ta av vannpumpa. Da kan du fjerne plata den sitter på. Denne plata er av svartstål og tar før eller senere kål på motoren når det ruster hull i den. Disse motorene heter korrosjon til mellomnavn. Har hatt en, og hver eneste vår var det noe som satt fast. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.