oslofjord Startet 10.Mai.2008 Del på Facebook Startet 10.Mai.2008 (redigert) Jeg jobber litt i pinsen, så noen dagen ved sjøen (Oslofjorden) tok brått slutt nå lørdag midt i finværet. (Nå er det antagelig bedre båtvær enn det blir i felleserien...) Hvis det mot formodning er noen dere ute på baatplassen.no lurer jeg på hvorfor.....ja hvorfor i all verden det finnes andre som sitter ved dataen mens kansje årets fineste båthelg passerer revy.....??? Må folk pese på bedriftslaget i Holmenkollstafetten eller står båten fortsatt på land ? Redigert 10.Mai.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rifi Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 ...Fordi den 1 måned gamle båten er på verksted grunnet motorhavari.... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Sikkert jaget bort av krigskipene som seiler rundt i fjæra Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 10.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 ...Fordi den 1 måned gamle båten er på verksted grunnet motorhavari.... Trist. Håper du får kjapp hjelp selv om det er høysesong på marinaene. Sitér dette innlegget Link to post
AtleL Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Fordi båten ligger på land. Det skyldes at kroppen har vært på verksted grunnet motorhavari........... Håper å være klar til ferien. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Enkelt. Har ikke tid. Så den blir stående en stund enda. Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Er på jobb nå i pinsen. Men har rukket å hente "nye" båten og har hatt 4 overnattinger . Langesund , Stavern , Horten og en i båthavnen hvi vi har båten liggende. God tur tur til dere som er og skal på fjorden ! Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Har ett 15 år gamelt u,hell som tar tvunget meg til å liste ferdig dører, malt huset, klippet plen, 2 lass med søpell på dynga. ryddet rundt huset, ryddet rundt båten, hentet stoler og bord fra naboen og i morgen så må jeg stå tidlig opp for å ta på dress. Ikke noe båtpuss før alt dette er over har jeg fått beskjed omø. Hilsen : Båtsugen Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Båten står på land. Hadde håpet på sjøsetting før pinsen, men fikk ikke kranbil før 13. mai. Nå ryktes det at veien til opplagsplassen skal stenges denne dagen...så det spørs om det ikke blir ytterligere utsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Har ikke båt, så derfor er jeg her.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
oslofjord Svart 10.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 (redigert) Har ikke båt, så derfor er jeg her.. Det er vel ikke paradoksalt å være med i forumet selv man ikke har båt....det er lov å drømme. Redigert 10.Mai.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 det er lov å drømme. Sant nok det Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
RonnyB Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Har ikke fått båten ennå, men håper det ikke er alt for lenge til det skjer noe................... Sitér dette innlegget Ronny Blørstad 90990434 http://www.ksmv.no/historie.htm Link to post
Astor Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 En tur til Horten og Moss er unnagjort. Nå tar vi med tilreisende fra Møre med ut i skjærgården rundt Sætre for å beskue alle båtene som ligger rundt om. Alle bukter og knauser er tatt med båter i ly for sønnavind. Sandspollen lå tett med båter. Mange på svai. Tett i tett. I morgen blir det en ny dagstur med besøkende ut på fjorden. Ha en fortsatt fin pinse! mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sharkman Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Sommeren kom så altfor fort som vanlig. Har vært litt slapp med båtpussen i et par år så skal ta igjen noe for det blir sjøsetting i år. Har lakket oppigjen "gangbanen" rundt båten, og tenkte at det var mye lettere å ta av fenderlista og få lakk helt ned bak den.Skulle vise seg å være lite lurt, da det er vanskelig å få på igjen lista. Men i dag har det vært knallvær og et par timer i sola gjorde underverker og lista ble myk og medgjørlig Så er det litt bunnstoffing og oljeskift så er det sjøsetting til neste helg. God pinse til lands og til vanns! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Svarte at båten står på land, men kunne også svart at jeg har internett ombord. Er nå knall fornøyd med å ha modifisert begge dynamoene, koblet opp to Sterling PDAR laderegulatorer, en ProSplit RT ladefordeler, 4 temperatursensorer, nye kabler fra dynamo og endel mer ledningsnett. Har også fått montert reim-skrue strammer på begge dynamoene. Jeg har også ferskvannskjørt begge motorene for å se at den nye koblingen virker. Jeg har nå 14.3 volt lading fra begge dynamoene på alle batteribankene. Jeg tror faktisk at hele operasjonen har tatt omlag 40 arbeidstimer. Det har gått med 12 stk 35 kvmm kabelsko, ca 15 m 35 kvmm henholdsvis rød og sort kabel og mye kabel med mindre dimensjoner. Før ombyggingen hadde jeg 0.4 volt tap fra dynamo til ladefordeler. Nå er tapet knapt målbart. Først et bilde av spenning på BB dynamo: Dernest et bilde av spenningen inn på ladefordeleren. Jeg gjør oppmerksom på at dette er noen minutter etter oppstart av motor. Etter ca 20 minutter var begge verdiene 14.30 volt. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Har du solgt sydvesten?? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
larsern87 Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Jeg bygger nytt styrehus på båten, så derfor blir det ikke noe sjøtur i pinsen Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 10.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 .......... Er nå knall fornøyd med å ha moldifisert begge dynamoene, koblet opp to Sterling PDAR laderegulatorer, en ProSplit RT ladefordeler, 4 temperatursensorer, nye kabler fra dynamo og endel mer ledningsnett......... Jeg er misunnelig på folk som fryktløst går løst på tekninske problemer. Når jeg vrir om tenning eller drar i startsnor får jeg panikk hvis det hoster litt...skrekken og handlingslammelsen skyldes delvis frykten for å måtte gå en båtløs sommer i møte..... Hyttejolla med 4 hk er nå ihvertfall operativ....så får vi se om 4-taktern også starter problemfritt. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 (redigert) Måtte rive taket i stua fordi det var en svikt i en bjelke (fra 1932). Da jeg hadde fått ned hele taket så jeg at det ikke var noen fare egentlig - men greit å få fikset. Så har jeg oljet terrassen, og i morgen skal jeg krabbe rundt på taket og male vannbordene. Når det er unnagjort sier samvittigheten at det er greit å bruke litt tid på båten - er på vannet men har ikke fått opp riggen ennå... Redigert 10.Mai.2008 av surprise (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
oddgeir Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Har ikke båt, så derfor er jeg her.. Ikke jeg heller. Fortsatt 33 dager til henting. Lange dager. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Bitteliten Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Jeg har båt - derfor er jeg her i Grebbestad er vi. Jr ligger og sover - jeg er i ferd med å bikke også etter en laaang og solfylt dag. Gikk fra Strømstad rundt 1130 - etter å ha slått av en prat med baatsmann (som heller ikke skulle på tur). I morgen blir det N-over igjen for å komme hjem ikke altfor sent på mandag ettersom det blåser opp litt fra N da. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Båten er på sjøen, men masta er på land ennå. Pusse, pusse; de øverste to metrene er grunnet og skal males hvit, på de resterende metrene skal noen lakkskader pusses og lakkes. På 1. pinsedag pusser jeg ikke. Håper å få masta ombord en gang til uka. Bare kom en dag og ta i med løftet. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lars H. Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Det er klart at vi er på båttur i pinsen, - det er faktisk 3. helgen på rad vi er ute i helgen. Dro ut kl.0800 fredag og drar hjem mandag eller tirsdag morgen. Men PC'n må med. ICE mobilt bredbånd fungerer utmerket. Neste helg er det jo 17. mai, så da har vi avtalt med andre her at vi alle kommer tilbake og skal gå i lokalt 17. mai tog! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Grand Banks jr Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Har ikke hatt tid til å ta tak i båten: Men nå er huset nymalt på både vegg og nesten ferdig rundt vinduer og dører. Svigers har virkelig stått på! Skal snart gyve løs på innredningen i båten med sikle, pussepapir og edeltreolje, rubbe og polere hele båten, stoffe og montere ny kalesje. DA skal båten på vannet: om ca... 2-4 uker... (Skulle gjerne hatt den på vannet nå.) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.