Leidulf Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Hadde ikkje sett på kalenderen at langhelg var i emning , så tok ut dysene og sendte til service på tirsdag og får derfor ikkje start i helga Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Seilaren Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 For første gang prøver jeg laptippen i båten. Virker jo fint. Lurer på hvor lenge batteriet på PCen holder ut.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
alidal Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Er nok på jobb ute i havet både pinse og 17. mai. Sitér dette innlegget Link to post
Apollo32 Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 (redigert) Er på hytta nå, midt mellom Geilo og Ustaoset, og skiføret og ikke minst været er topp !!! Siste sjanse før sommeren (trur eg ) ?...så da får båten ligge på plassen sin og vente til neste helg...... Redigert 10.Mai.2008 av Apollo32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Konfirmasjon i morgen! Har ikke hatt tid til å se til båten engang de siste to-tre ukene! Men når mortgendagen er unnagjort kommer det seg.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
FredrikW Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Båten står på land. Men det gjør den kun fordi jeg må jobbe hele pinsen Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Har støypt badeplattform i hele dag. I morgen blir det sparkling. Fikk likevel til en liten snekketur i kveld.... Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Har støypt badeplattform i hele dag. I morgen blir det sparkling. Fikk likevel til en liten snekketur i kveld.... Har du lagt ut bilder på denne ? Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Er på sjøen, men ikke der jeg ønsker å være. Er på Haltenbanken å driver brønnstimulering for statoilhydro så dere kan få diesel til båtene deres Skulle ønske jeg var hjemme på solkysten Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
csvirus Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Jeg venter *som vanlig* både på at maling skal tørke, og på at deler skal komme, sommeren/våren kom litt for brått på, og når hele påska gitt bort til sydentur så sier det seg selv at jeg i år ligger etter med båtpussen...... Men den ene av to båter er nesten ferdig nå, må bare montere styrekonsollen og så er det tut og kjør! Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Er i Amsterdam med kona uten unger. Turen ble bestilt ved juletider. Hadde jeg kunnet forutsi været hjemme hadde jeg tatt Amsterdamturen tidligere på våren. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Til Eystein, Hvordan går det med plattformen? Jeg har Halco 29 som jeg har tenkt å lage en plattform i plast, jeg er interesert å høre hvrodan du gjorde det med forma? innfesting etc.... Du kommer vel med bilder senere? Ellers så har jeg e-verks vakt, fra fredag til fredag, det er ingen i Molde som er uten strøm.... Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Hvorfor skal du bry deg med det? Været er irriterende bra denne langhelga i Trøndelag på TROSS av værdamenes erklæringer Båten står ved husveggen, har fått montert forbruksmåler, SKAL få byttet radar, og sjøl er jeg ikke i form Er på hytta nå, midt mellom Geilo og Ustaoset, og skiføret og ikke minst været er topp !!!Siste sjanse før sommeren (trur eg ) ?...så da får båten ligge på plassen sin og vente til neste helg...... Mulighet for snøfresing der oppe? NOE motorisert må du vel bedrive, eller? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
oslofjord Svart 11.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 (redigert) Når de sjøfarende kommer i land håper jeg vi får noen misunnelsesverdige bilder fra pinseidyllen....selv om det nå er litt overskyet. Redigert 11.Mai.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Har du solgt sydvesten?? Det har jeg, båten hentes onsdag og jeg seiler sammen med kjøper til Kristiansand hvor jeg jeg hopper av.. og den nye eieren fortsetter sin ferd til båtens nye hjemmehann som blir Fanafjorden sør i Bergen.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
DelCasa Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Vår ligger ute, ble sjøsatt rett etter påske. Har jobbet endel med omlegging av det elektrisk i hele båten. Nye hovedstrømbrytere, nye kabler til hit og dit og ferdig montert (og testet VSR), så nå er det vasken som står for tur... Var ute en liten tur igår og røykla hele Oslofjorden. Tror kanskje motoren min trenger litt hjelp også. Fikk fylt diesel ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Tviler på om baatblassen kan klare seg uten mæ i Pinsen. Sitér dette innlegget Link to post
Apollo32 Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 (redigert) Mulighet for snøfresing der oppe? NOE motorisert må du vel bedrive, eller? Jooo...har en motorsag her oppe som lager litt godlyd ..og bjerkeved er jo "kjekt å ha"....Snøfresing drives stort sett ved bruk av spade...helt manuelt.. Redigert 11.Mai.2008 av Apollo32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Burde kanskje legge til hagearbeid og vedlikeholdsarbeid på huset. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Det har jeg, båten hentes onsdag og jeg seiler sammen med kjøper til Kristiansand hvor jeg jeg hopper av.. Oi! Noe nytt og spennende i kikkerten? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Har du lagt ut bilder på denne ? Nei.... Men det kommer kanskje når eg får tid Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 pga. snømåking kan ikke båten brukes noe særlig for tiden her jeg bor. dessuten står den på land Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Pjolter Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Båten er på sjøen.. Men under burka.. IEr nå ferdig med sliping, og oljing.. Phu !. Og mangler bare 7 lag med lakk, en starter, og så er vi i gang :-) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Sydvesten Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Oi! Noe nytt og spennende i kikkerten? Nei i grunnen ikke selv om jeg kikker på forkejllige typer, og alle har selvsagt "tekstildrift".. Siden vi skal bo utaskjærs frem til rundt 2013 +/- litt så har jeg rimelig god tid på å finne noe egnet for norske forhold.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Thorlyn Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Utaskjærs ja... Da forstår jeg.. kan vel kanskje finne noe der også som egner seg for og seile i dammen Kommer du fortsatt nærme sjøen da eller blir du forvist til og bli landkrabbe noen år? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.