Jump to content

Hvorfor er du ikke på sjøen nå i pinsen ?

oslofjord

Hvorfor pc-surfing framfor båtsurfing nå i pinsen ?  

271 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Vel jeg blir nok fortsatt nært sjøen og aldri mere enn 50nm unna sjøen uansett hvor i landet jeg befinner meg.. Båtlivet er nok noe begrenset men en liten daycruiser eller en liten seilbåt på noen og tyvefot kan bli innkjøpt... Blir i allefall medlem i den lokale "engelske" seilforeningen som har en del båter, og der er det fredagsseilas gjennom hele vinteren. Sommeren er det nok ikke mye båtliv, da er det for varmt..¨

Blir bostatt i dette landet på kartet under, og skal bo i den "byen" på kartet er merket med Ummsa'id. Landet er ikke stort, kun ca. 160 km i nord-sør retningen og ca. 95 km i øst-vest retningten

qatar_sm_2008.gif

Forøvig så er området kjent for perledykking og de trdisjonelle båtene "Dhow" som her er avbildet i en liten utgave

800px-Dhow.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

:smiley: Ikke dårlig må jeg si :yesnod: Slippe snø og slaps og oppleve andre kulturer er jo ikke og forakte. Både seil regatta og båtrace er vel populære der nede.

Er jo godt med vestlige og ikke minst nordmenn der.

Du får ha lykke til da sydvesten i "ny" jobb og bopel :flag:

Jotun har jo endel sandefjordinger der nede mener jeg..

Redigert av THORLYN (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Jotun har jo endel sandefjordinger der nede mener jeg..

Det er riktig det, treff et par Sandefjords familer i Oman siste jeg var sørafor.... var vel 2004 engang.... treff dem på et hotell i Muscat og de bodde i Emiratene, mener det var i Emiratet Abu Dhabi også.... der har i allefall Jotun er fabrikk... men Jotun er meget store på malingsfronten i hele midtøsten..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Har selv litt løse tanker på å flytte "utaskjærs" på grunn av været. Har et yrke hvor jeg kan jobb internasjonalt så lenge det finnes et bra univsersitet eller en business school. Hvilke steder med greit klima har en spennende skjærgård - altså ikke bare strender? Kroatia er kanskje noe - men er usikker på hvor attraktive arbeidsplassene er der i landet innenfor mine fagomåder. Andre land?

En annen grunn til ikke å være på sjøen er den morgenen vi har hatt på Koster. NØ 12-16m/s. Her i Kostersudet var det et 10 talls båter som måtte gå i morges. Vi hadde 2 45 fots seilbåter på utsiden som gikk rundt 430. På tuppen av brygga var det 4 motorbåter som hadde ankret med baugen mot været som måtte gå da dreggene slapp. Litt hektisk når en Viksund 340 og en NordWest 390 som hang i hverandre kom ut av kontroll og ene båten huket med seg kjettingen til bryggas moring - men det gikk godt denne gangen også. En seilbåt på svai dregget inn i en annen seilbåt på svai - men det gikk også bra - heldigvis

Vi ligger med hekken mot været - lurer litt på hvordan jeg skal komme meg ut ettersom jeg er eneste voksne ombord - men det løser seg sikkert :smiley:

Nå begynner Stockholm Radio på K16 og kaller på Sweden Rescue.

Værvarslet sier at vinden skal løye litt frem mot 12 - så vi blir nok liggende litt lenger enn tenkt - og ser om vi ikke kan rusle hjemover på ettermiddagen

Gjorde ferdig innlegget da vi kom hjem. Vinden løyet og vi fikk god hjelp til å komme ut fra brygga - så det gikk helt greit. Masse båter på vannet og vi hadde en fin tur hjem.

Du har glemt ett viktig alternativ: Været. Skiftende skydekke. Sludd- og snøbyger. Nordøstlig bris, liten kuling 12 m/s på kysten. Litt synkende temperaturer. Ja, det er deilig båtvær. På fredag var det 22m/s og sludd. :nonod:

Sist jeg var nordpå sommerstid (ca 10 juni 1981) fikk jeg mitt flotteste båtminne loffende med hurtigruta (sov på akterdekket) og badet på en stappfull badetrand i tromsø.

Redigert av salt (see edit history)

Nefertiti er sjøsatt, men mangler mast enda. Og jeg er den ene som løp Holmekollstafetten i helgen. I strålende sommervær.

I teorien er det meste klart for rigging, men ikke prøvd ny mastegummi (som jeg tror er for liten), samt gammel bøyd riggbolt som jeg målte til 45 mm er 5 mm lengre enn den nye 45mm erstattateren jeg har kjøpt.

Mannskap på Express en onsdag til?

ABSTINENSER

Og jeg har 2 (TO) nye seil å prøve ut.....

:cryin:

Ja, nei det lurer jeg også på. En mer fantastisk pinse kan ikke jeg huske. Vurderte også å dra på hytta på fjellet i pinsen, men når Gisefoss varsler kanon-helg har båten 1. prioritet på denne årstida.

Ellers meget forundret over at så mange står på land i mai. I min logg fra de siste årene har vi jo alltid hatt en fin periode i begynnelsen av mai - om en ikke så flott så lenge som i år. Jeg synes det er virkelig bonus å få med seg disse dagene som en start på sesongen. Dessuten er det jo deilig å gå forbi de med bunnstoff i ansiktet og voks i henda, på vei ut til båten i 20+ og blikkstille smeigevær! :yesnod:

Redigert av Swande (see edit history)

Fullførte jobben med å legge vann- og strømkabel til brygga på lørdag, dro på jolletur til Strømtangen fyr på søndag, og mandag vasket jeg inne i seilbåten, pluss malte bunnstoff på 2/3 av der det skal være, hadde ikke nok. Hendene mine er iallfall rødflekkete.. Så måtte jeg på redningsaksjon for å taue inn en 23 fot daycruiser hvor akterfortøyningen hadde sagt takk for seg. Og jeg har dratt opp en del trær og planker fra sjøen her; da har vi ved til vinter'n også :wink: Nå venter jeg bare på lakk, som jeg bestilte for 3 uker siden... Men den har ikke kommet enda :cryin:

Redigert av seilærn (see edit history)
At-le - var dere den gjengen som lå i Koster sundet fra søndag til mandag? Vi lå ytterst på brygga. Hørte om en gjeng med døve i 2 seilbåter fra nabobåten - men tenkte at det ikke kunne være deg ettersom det var seilbåt. Synd vi ikke kunne sagt hei til hverandre - det hadde vært hyggelig :smiley:

Ja det var oss. Synd Bitteliten :headbang:

dscf1496.jpg

Vi er gjeng kommer fra Telemark,Vestfold,Asker og Oslo. Flest av oss har egen motorbåten. Ingen seilerbåt. Kanskje noen av oss kjøpe seilerbåt om noe år senere? Ikke min type seiler. Men det var fint tur sosial sammen gjeng. :yesnod:

dscf1464.jpg

dscf1498.jpg

dscf1500.jpg

Båten lå nabo oss. Hvilken type???

At-le forumvimpel_anima.gif

Var konfirmasjon for minste guttongen i helga, saa det ble ikke mye baatliv. Reiste paa jobb 2. pinsedag.

Blir ca 5 uker paa vannet naa. men rorleggingsfartoy off Malaisia med 300 mann ombord. Blir ikke helt det samme som skjaergaarden hjemme.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...