Jump to content

Tips til hjemmeside!

SeaMaster175

Recommended Posts

Hei.

Riktig bra side! Ser med spenning frem til beskrivelser av arbeidene som er på gang. Ser at du nevner sying av kalesje, har du gjort det allerede? Hva slags utstyr brukte du? Har reparert kalesje selv med Trude sin vanlige Bernina, og hun har aldri tilgitt meg. Hun påstår at maskinen nærmest er blitt et vrak!

Håper du også tåler litt ris (du ba jo om det også). Etter min mening er den blå bakgrunnsfargen en anelse for mørk. Og vil du likevel ha den så mørk, må du tenke nøye over fargen på tekst slik at det blir leselig, men ikke grellt.

Hvit tekst som du har brukt synes jeg går meget bra. Men på forsiden har du et felt med: "sist oppdatert" i mørke rødt, - nesten uleselig. Og da jeg gikk inn i "Billedgalleriet" og derfra inn i bilder 2003 eller bilder 2004, har du plutselig laget hele menyraden i mørk magenta, - ikke særlig lesbart. Også stedene en kan klikke for "tilbake" er nesten usynlig.

Men ellers? Bra! - kanskje blir det en gjestebok etter hvert også? (og kanskje en link til min hjemmeside? - link til din side er allerede på plass på trudelutt.com)

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kan være enig i riset fra Lars H. når det gjelder den røde skriften på noe av teksten. Bakgrunnsfargen synes jeg imidlertid var fin, og hvit skrift passet bra til bakgrunnen. Dersom du finleser 'menyvalgene' til venstre på siden din, så vil du se etpar skjemmende skrivefeil. Dette var jo småplukk, så jeg fastholder det jeg tidligere har skrevet om en smakfull side.

Holder på med en ny hjemmeside jeg da... www.msbastard.com som vil bli litt renere og mere oversiktlig. Men det tar tid og lage hjemmesider. Så på den nye siden er desverre ikke så ofte oppdatert for tia. Grunnen til det er at det er mer enn nok og gjøre med båten. Men jeg husker og knipse bilder underveis.

Ellers er også siden din enkel og grei uten for mye krims krams. Slik som min første hjemmeside :smiley:

Hei.

Riktig bra side! Ser med spenning frem til beskrivelser av arbeidene som er på gang. Ser at du nevner sying av kalesje, har du gjort det allerede? Hva slags utstyr brukte du? Har reparert kalesje selv med Trude sin vanlige Bernina, og hun har aldri tilgitt meg. Hun påstår at maskinen nærmest er blitt et vrak!

Håper du også tåler litt ris (du ba jo om det også). Etter min mening er den blå bakgrunnsfargen en anelse for mørk. Og vil du likevel ha den så mørk, må du tenke nøye over fargen på tekst slik at det blir leselig, men ikke grellt.

Hvit tekst som du har brukt synes jeg går meget bra. Men på forsiden har du et felt med: "sist oppdatert" i mørke rødt, - nesten uleselig. Og da jeg gikk inn i "Billedgalleriet" og derfra inn i bilder 2003 eller bilder 2004, har du plutselig laget hele menyraden i mørk magenta, - ikke særlig lesbart. Også stedene en kan klikke for "tilbake" er nesten usynlig.

Men ellers? Bra! - kanskje blir det en gjestebok etter hvert også? (og kanskje en link til min hjemmeside? - link til din side er allerede på plass på trudelutt.com)

Lars H.

Symaskinen vi brukte var også en bernina, og det gikk helt fint. Jeg skal gjøre om "sist oppdatert" - fargen. Fargen som er på billedgalleri var jeg klar over, men jeg har ikke fått tid til å fikse det ennå. Det blir nok gjort imorgen. Jeg hadde også tenkt meg å lage en gjestebok, men siden internettsiden er lagt ut hos Tele2, og de ikke har FrontPage- servertillegg, virker ikke dette.....!(dessverre). Jeg skal sørge for en link til siden din...

Hei Jonhei.

Siden er meget bra og det er vel også riktig som det er påpekt over at den bør være godt lesbar.

Ellers så har jeg meget god erfaring med de sidene som gjelder ting og tang som blir gjort med båten. De er meget populære. Ta deg tid til å ta noen bilder underveis i prossesen og legg de ut.

PS. Har fått meg 6 Nidelv 26 venner på grunn av min side. :smiley:

Hei igjen.

Du er rask på labben med rettinger. Men litt for rask med linken til min side. Adressen er trudelutt.com , ikke trudelutt.no

Ellers har jeg tenkt litt på det med gjestebok. Kunne du tenke deg en gjeste bok slik den jeg har laget meg selv? Jeg kan godt lage en tilsvarende til deg. Har laget en til jonpa sin Wikingboat Club, http://home.online.no/~jonpa/ også. Men den krever at serveren tillater php script hvilket Tele2 ikke tillater. Men jeg har plass på en gratisside jeg har hos start.no. Så kunne jeg legge gjesteboken der, og du kunne la linken gå dit. Har gjort det slik for jonpa. - Interessert?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Fin side blir det... Driver med det samme selv, men selvsakt sliter jeg litt :-)

Alt virker hjemme, men så var det dette med å få bildene fram på siden da...

Får spørre en av de på kontoret har en som er flink på disse greiene. Men fikk jo FTP programmet til å fungere... :-) Linken blir gjort tilgjenngelig når bildene er på plass.

Stå på...  :smiley:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Hei igjen.

Du er rask på labben med rettinger. Men litt for rask med linken til min side. Adressen er trudelutt.com , ikke trudelutt.no

Men den krever at serveren tillater php script hvilket Tele2 ikke tillater. Men jeg har plass på en gratisside jeg har hos start.no. Så kunne jeg legge gjesteboken der, og du kunne la linken gå dit. Har gjort det slik for jonpa. - Interessert? Foreløpig utkast finner du her

Lars H.

Det ville vært kjempefint om du kunne ha laget det til meg. :rolleyes:

Det ville vært kjempefint om du kunne ha laget det til meg. :rolleyes:

Da kan du jo ta en titt på det jeg har laget til deg? Du finner gjesteboken din   her  Hva synes du?

Lars H.

Jeg synes det er kjempebra. Jeg legger en link til den snart, vis det er greit....?

Det var jo det som var meningen! Slit den med helsa. Det er mulig jeg kommer til å gjøre noen små endringer dersom det skulle dukke opp noen feil, men så langt tror jeg det funker. Skal følge med og se hvordan det går.

Lars H.

Lars - jeg testet gjesteboken. Fylte ut Navn, hjemmeside og selve meldingen. Fikk feilmelding da jeg postet: "Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/l/lh/lhh/public_html/gjestebok/gamla/copyright.php:21) in /home/l/lh/lhh/public_html/gjestebok/gamla/lagre.php on line 115". Innlegget kom med, men det er vel ikke helt slik det skal fungere?

Eeeeeh du Lars :smash: kan ikke jeg få en sånn å da :wink: gjestebok altså :smash:

Har et problem med at hos den tilbyderen jeg har domenet ikke har klargjort for gjestebok enda.

Jeg har forresten link til Trudelutt på den gamle hjemmesiden, men du blir jo selvfølgelig lagt til på den nye.

Tanken var at alle som er registrert med hjemmeside på baatplassen.no har link på mine sider. :rolleyes:

Kjempefin side!

Har bare ett tips å gi deg:

Siden jeg har kjøpt meg nytt digitalkamera og begynt å sette meg litt inn i fotografering. Ser at bildene dine er litt uklare, og det er sikkert ikke noe gale med kameraet ditt.

Viktig å holde kameraet helt rolig når du tar bilder! Hvis dette ikke er tilfellet er du vel litt ute av foks...

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...