olpi Startet 11.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2008 Er på utkikk etter et godt teppe på akterdekk. Noen som vet om et ideelt et? Har nå et teppe som nok er mer beregnet for stuen selv om det har maraitimt preg. Det falmer og kantene rakner. Har vurdert et "verandateppe" med knotter under (ikke grønt), men noen sier at knottene på undersiden løser seg opp. Jeg har også sett at teppeforhandleren har et "vegg til vegg teppe" som de kaller båtteppe. Det kan klippes til og kantsyes, men det er kanskje mer ment til å ha inne i båten, og ikke ute i solsteken? Det koster en del, men hvis kvaliteten er veldig bra så har man jo det noen år. Erfaringer? Tar gjerne mot forslag fra dem som har kommet over et godt teppe til denne bruken. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 11.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2008 Veranda teppet jeg har er nå inne i sin 3 sesong, ligget ute hele vinteren og ikke antydning til at disse knottene løsner opp. Det er grønt, ikke akkurat så vakkert i en båt men finnes muligens i flere farger... Sitér dette innlegget Link to post
riosport Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 hei olpi! jeg har mitt teppe for andre sesongen nå,ikke oppløsning av knottene eller rakner noe i kantene.. kjøpte det hos fix ved østfoldhallen! de har flere typer og forskjellige farger på teppene! joakim Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Jeg skal i hvertfall ikke ha teppe ute. Sitér dette innlegget Link to post
Lego Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Heisann! Lurer også på å legge teppe på akterdekk. I teppepusherbutikken har de ett teppe de kaller "båtteppe". Dette er i flere farger, sort/koks, blått og evt grønt tror jeg. Med grovt fløyelmønster. Jeg lurer på om dette tørker raskt nok. Dette grove mønsteret ser jeg for meg vil kunne lede vannet ut til sidene (har litt fall til SB/BB) Ellers ser teppet kraftig og robust ut, og er lett å legge/skjære til. Dette er løsningen jeg kommer til å gå for. Lego Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 (redigert) hei olpi! jeg har mitt teppe for andre sesongen nå,ikke oppløsning av knottene eller rakner noe i kantene.. kjøpte det hos fix ved østfoldhallen! de har flere typer og forskjellige farger på teppene!joakim Takk Joakim... Skal ta en tur innom FIX når jeg kommer tilbake fra ferie. Kanskje det er noe for oss.. Rart ikke båtutstyrsbutikkene også tar inn noen "skredersydde" tepper for båt. Matter og små løpere har de, men teppe ..NOT Redigert 12.Mai.2008 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Det som er viktig å ta hensyn til er "baksiden" av teppet. De som er beregnet for innebruk, har en slags skumgummi underlag. Slike tepper går i oppløsning når de møter fukt. De som er beregnet for båtbruk kan ha en slags gummi bakside, eller et kraftig vev. Da tørker de fort... Prisene varierer fra 79,- til opp mot tusenlappen for kvadraten. Selv har vi funnet et på OBS bygg for snaue 100,- som vi skal bruke i forcabin. Spør betjeningen er mitt råd... Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Det jeg har har kraftig vev på baksiden, men det falmer som nevnt mye. Dessuten virker det som det tørker ut og går i oppløsning. Inne i båten er det ikke noe problem. Der er det tørt og ingen ikke sol. Kan bruke stueteppe (løpere) der uten problem. Ute der solen steker og saltvann blir sølt litt av og til ifm med bading bør man ha et teppe som tåler dette. Synes det også er bra om det ikke er så brannfarlig hvis noe uforutsett skulle skje. Det må også enkelt kunne rulles til side når jeg skal ned i rommet under akterdekk. Sitér dette innlegget Link to post
riosport Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 (redigert) jeg skar i teppet der motor luka er,funker greit det! Redigert 12.Mai.2008 av riosport (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Høres bra ut. Ok farge også på dette teppe. Tørker det ganske raskt hvis det blir vått? Sitér dette innlegget Link to post
riosport Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 tørker ganske fort ja,når jeg skal fiske så ruller jeg det sammen og legger det inne i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.