Fugli Startet 11.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2008 Hallo! Jeg Kjøpte meg en båt i høst som var! og nå har jeg litt lyst og prøve ut litt vannsport!:) Jeg har prøvd ring etter båt! og snow racer etter båt men det begynner og bli kjedelig ;) Så jeg har lyst og prøve noe nytt:) Jeg lurer der for på om det er vannskeligere og stå på wakeboard enn vannski? wakeboard ser tøft ut!:) men hvis det er vannskelig og trenger sinsykt mye trening gidder jeg ikke kjøpe det;) så jeg lurer da på! hva er og anbefale, vannski eller wakeboard? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Morgan Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Wakeboard er slett ikke vanskeligere enn vannski. Mange synes gjerne det er vanskeligere å komme opp på wakeboard, men når du først er oppe så er det plankekjøring :) Jeg har begge deler, men bruker skiene mest. Det tror jeg er fordi båten min lager litt for små hekkbølger, slik at jeg ikke får noe skikkelig luft under brettet. Har prøvd wakeboard etter større båt med større bølge og vannsportstang (høyt taufeste), det var veldig mye artigere. Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Enig. Wakeboard er ikke vansklig hvis du har styrke i armene/hendene de første sekundene, når du først er opp er det lett...men vanskelig å bli god til å gjøre triks da. Har også det meste av leker til å henge bak båten, men det er wakeboardet som blir brukt mest. Veldig moro. Sitér dette innlegget Link to post
Viking. Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Lurte litt på akkurat det samme jeg også. Men, er wakeboard artig selv med liten hekkbølge?? Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
oslofjord Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 (redigert) .......men når du først er oppe så er det plankekjøring :) Ja det er jo netopp å komme opp som er problemet....ikke la deg lure....jeg kom aldri opp av vannet og forsti knapt nok hva som var forran på brettet.... Vannski har nå i hvert fall ski-tupper... Brede vannski er tingen...virkelig brede slik at glir opp av vannet uten trøbbel.... brede ski er riktignok kjedeligere å svinge med når man er oppe...men ingen klager på det....det er de i vennegjengen som aldri kommer opp av vannet selv etter 10 forsøk som henger med leppe og er middels fornøyd med hytteturen. Vannski er kjempegøy....vind i håret og litt smaken av ektremsport for oss pyser.... Redigert 12.Mai.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 (redigert) Hei wakebord er ikke vanskeligere enn vannski . Når du først har funnet teken med å komme opp går det som en drøm . Tips til både wakeboard og vannski er å begynne sittende fra bryggen . Jepp wakeboard er gøy selv med liten hekkbølge ( fordel i begynnelsen) , men du kan jo benytte deg av andres hekkbølger . Det kommer jo alltid en og annen Baltic forbi ?? Lykke til du får uansett mye gøy enten det blir med ski eller brett Redigert 12.Mai.2008 av Sistestyrmann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Når du blir så flink på wakeboard at du vil hoppe på hekkbølgen er det bare å få mere vekt i båten = større bølge.. Vi har brukt en Bayliner 175 som nesten ikke lager bølge i utgangspunktet, men med 8-900 kg vann/sand ombord fungerer det mye bedre. Bare pass på at ikke hekkbølgen forstyrrer andre folk på sjøen/ved brygga. Sjekk f.eks www.wakeworld.com hvis du vil ha tips. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Goran Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Hva liker du om vinteren? Ski eller snowboard? Det kan evt gi deg en pekepinn. Jeg foretrekker snowboard om vinteren og wakeboard om sommeren. Ski blir jeg fort lei av. Anbefaler Wake. Men det er min mening da Du bør prøve det av noen som har det før du går til innkjøp, så slipper du å kjøpe noe du aldri kommer til å bruke. Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.