Jump to content

Pakningsmateriale til bensintank

vannmannen

Recommended Posts

luken og bolla har et viktig poeng her.

Har selv hatt mange kritiske og pinlige opplevelser med bruk av siliconbaserte tetningsstoffer i forbindelse med drivstofftank. Det skal sies at dette er mange år siden, men silikonen som ble presset gjennom skruehull og presset inn ved tilltrekking av skruer danner som sagt gelelignende kluper som passer utrolig godt i drivstoffslager o.l og tetter før pumpe, filter osv. Silicone må unngås.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Det satt en slags papp/papirpakning under manlokket når jeg tok det av. Den pakningen har nok vært der siden båten var ny? Pakningen satt utrulig godt fast når jeg skulle ta av manlokket. Lokket har alltid vært potta tett . Hadde vært kjekt å kunne benytte samme materiale nå også. :yesnod:

Dette med kork var jeg borti en gang da det ble benyttet på forgasserne på en påhengsmotor jeg hadde, men da lakk det bensin? :puke: Kan jo ha vært andre årsaker til at det lakk, men må si jeg ble litt skeptisk til kork :fishing:

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...