Bitteliten Startet 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2008 Hadde gleden av å observere et par slike jet rib'er i helgen. Det er små riber med vannjet motor. Går som et uvær -- og virker veldig stabile. Fine i Sverige der det ikke er noen aldersgrense for kjøring av båt (eller er det fra 10 år det ikke er noen grense?) Noen som vet om norske forhandlere og hvilke merker som finns? De jeg vet om er Avon, Zodiac og Williams Zodiac er vel Fische marine. Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Hvor mye koster disse i forhold til vanlige riber? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 det lurer jeg på også - men jeg tviler på at man får en slik en for under 150.000 Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 (redigert) Du kan jo kjøpe en vanlig rib, og bygge den om til en jet rib. blir jo billigere da. Redigert 12.Mai.2008 av C-marine (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Noflow Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 vurderer du å kjøpe en slik selv da eller? har alltid hatt lyst til å prøve en sånn forresten. Sitér dette innlegget Link to post
VHF Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Navnet på denne båttypen bør være Jet Ribb The killer. Mine barn hadde aldrig fått en slik,til det er jeg for glad i dem. Muuuligens en båt til svigemor??? Sitér dette innlegget Unnskyld meg er det noen som kan flytte de to yougurtbegerne så jeg får dokke??? Link to post
Bitteliten Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Jeg anser en slik RIB som en sikrere sak enn en 10 fots RIB med 15 hk utenbordsmotor. Ikke minst pga vannjeten. Alt må brukes med måte - (bortsett fra hjernen kanskje). Det fine hadde vært om RIB'ene leveres med justerbart hk antall slik vannscootere gjør Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Jeg fant noen slike på finn for de som var interressert: http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...ll&tot=null Denne er brukt! http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...ull&tot=nul Denne er ny! Man kan se at disse båtene ikke er for hvermansen. Skulle gjerne likt å prøve en sånn en Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 (redigert) Vanskuter - vanskuterbåt - Jettrib , om alle er Ce merked så er /blir dette ett problem og det blir noen mekelige skiller hva som er ulovlig/straffbart og hva som er lovlig etter hva de blir registrert som og det er begrenset hvor mye av det som blir produsert i EU norge kan nektes brukt her etter EU avtalene Noen 3 seters vannskutere har over 250 hp og gjør opptill 70 knop. På Mercury /Mariner og E-teck motorene er det bare og skifte underdelen på motoren da det ofte brukes samme powehead på vannjetten og det skulle ikke vere noe problem å bruke på en rib men med større hastigheter må vekt og dysa lengre frem for att ikke båten blir for farlig. Det er helt klart att disse små som ikke kan nektes brukt (ikke skuter) blir morgendagens landeplage , unskyld morgendagens sjøplage . Det er nok sikrere med en 10 fot med 15 hp jet rib pga annen vektfordeling og skyve moments plasering på de orginalbygde enn selvkomponerte etter ombygging , spesielt når kreftene økes. Uansett blir disse sikrere en propellbåter med samme kraft. Redigert 12.Mai.2008 av fiskebat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 vann-vittige priser Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bitteliten Svart 16.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Williams i Norge Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.