hos Startet 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2008 (redigert) På tidligere båter har jeg av og til brukt Hempel sin Gelcoat cleaner (som blandes med vann til en grøt) for å fjerne den svakt gulaktige fargen som ofte dannes ved vannlinjebeltet, og spesielt for båter som ligger i brakkvann. For en stund siden mener jeg at jeg leste om et produkt på sprayboks med tilsvarende egenskaper (og som sikkert inneholder samme type syre som Gelcoat cleaner), men jeg klarer ikke å finne tilbake til artikkelen. Er det noen som kjenner til dette produktet på sprayboks? Hva heter det? Hvordan virker det? Redigert 12.Mai.2008 av hos (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
Allan E Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Effex er et stoff som fjerner det gule svært effektivt. Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Produktet du er på jakt etter er helt sikkert "Vannlinje-Rens" mener å ha lest en test an det på "Maritimstart.com". Har selv brukt det og det fungerer. Men som jeg lukter og har testet så er det bare et opp-priset nynavnet Felgrens eller det gode gamle "Ferro-Bet". Autosol fungerer også som jern Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Hempel har også en gelcoat cleaner på spray. Står i alle fall i hylla hos Maritim.Den har jeg ikke prøvd. Da jeg var tom for pulverutgaven til Hempel forrige uke stakk jeg innom den lokale sjappa og kom ut med en flaske Vannlinjerens fra Seajet. Det er lenge siden jeg har brukt 100 kroner på et dårligere produkt. Ok, det var antydninger til at noe av gulningen forsvant etter knikking med svampen. Neste dag fikk jeg tak ordentlig Gelcoat Cleaner. Blandet ut, smurte på og ventet i 20 min mens jeg gjorde noe annet. Skylt vekk og hadde flott hvit vannlinje. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
hos Svart 13.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2008 Takk for svar - det var EffX Vannlinjerens jeg var på jakt etter .. innom den lokale sjappa og kom ut med en flaske Vannlinjerens fra Seajet. Det er lenge siden jeg har brukt 100 kroner på et dårligere produkt. Ok, det var antydninger til at noe av gulningen forsvant etter knikking med svampen. Greit å vite hva jeg ikke trenger å bruke penger på. Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.