Jump to content

Er det noen som kjenner til "Gelcoat cleaner" på spray?

hos

Recommended Posts

På tidligere båter har jeg av og til brukt Hempel sin Gelcoat cleaner (som blandes med vann til en grøt) for å fjerne den svakt gulaktige fargen som ofte dannes ved vannlinjebeltet, og spesielt for båter som ligger i brakkvann. For en stund siden mener jeg at jeg leste om et produkt på sprayboks med tilsvarende egenskaper (og som sikkert inneholder samme type syre som Gelcoat cleaner), men jeg klarer ikke å finne tilbake til artikkelen. Er det noen som kjenner til dette produktet på sprayboks? Hva heter det? Hvordan virker det?

Redigert av hos (see edit history)

Hilsen hos

Hempel har også en gelcoat cleaner på spray. Står i alle fall i hylla hos Maritim.Den har jeg ikke prøvd.

Da jeg var tom for pulverutgaven til Hempel forrige uke stakk jeg innom den lokale sjappa og kom ut med en flaske Vannlinjerens fra Seajet. Det er lenge siden jeg har brukt 100 kroner på et dårligere produkt. Ok, det var antydninger til at noe av gulningen forsvant etter knikking med svampen.

Neste dag fikk jeg tak ordentlig Gelcoat Cleaner. Blandet ut, smurte på og ventet i 20 min mens jeg gjorde noe annet. Skylt vekk og hadde flott hvit vannlinje.

mvh Knut Erik

Takk for svar - det var EffX Vannlinjerens jeg var på jakt etter :yesnod:

.. innom den lokale sjappa og kom ut med en flaske Vannlinjerens fra Seajet. Det er lenge siden jeg har brukt 100 kroner på et dårligere produkt. Ok, det var antydninger til at noe av gulningen forsvant etter knikking med svampen.

Greit å vite hva jeg ikke trenger å bruke penger på.

Hilsen hos

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...