Jump to content

Strømforbruk 85L Isoterm kjøleskap

BEG

Recommended Posts

Har et 85L Isoterm kjøleskap som bruker ~6A under gange. I forrige båt, med samme type skap brukte det ~3A. Det er selvsagt forbruk pr. time som er mest interessat, men dette synes også å ha økt med det nye skapet.

Noen som vet hva normal strøm er for disse skapene?

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Det at det bruker det dobbelte under gange er ofte bare fordi kompressoren går med dobbelt turtall. Gangtiden blir da også redusert og snittforbruket blir ikke det dobbelte.

Jeg har en Isotherm boks som bruker det dobbelte av mitt Isotherm skap når kompressoren går. Kompressoren er lik. Sendte fabrikken en mail og de svarte nettopp dette med turtall.

For eksakt strømforbruk så kan du finne det på sidene til TERMOMARIN

Redigert av OLPI (see edit history)

Hei

Om du har en ASU (automatic speed up ) modell, så er dette helt korrekt. Kompressoren går maksimalt så lenge generatoren lader,eller om du er tilkoplet landstrøm. Selvfølgelig kun inntil ønsket temp. er oppnådd... Og går så ned på "sparebluss" om du ikke har lading.. I tillegg, går den innimellom på fullt for å "lade" opp kuldekammeret som befinner seg rundt fryseboksen. Les instruksjonsmanualen for skapet, der finner du dette godt beskrevet. :yesnod:

Redigert av Apollo32 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...