Jump to content

Gjestehavn/havn i sentrum av Kristiansand

Sydvesten

Recommended Posts

Skal seile båten til Kristiansand i morgen og regner med å være fremme rundt midnatt, er det noen sentral "gjestehavn i sentrum hvor vi kan køye for natten før båten fortsetter videre til Bergen torsdag morgen.. siden vi kun skal sove så er en dieselfylling eller lignende også et alternativ for 6-7 timers søvn

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Takker så meget Gunga... dette ser bra ut.... regner ikke med det er fullt overalt en onsdag kveld i mai..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Legg deg innenfor moloen mot Christiansholm festning, de ytterste flytebryggene er ikke lagt ut ennå.

Bunkers får du der som Gunga har angitt, dyreste i byen men lett tilgjengelig.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Vi ankom Kristiansand nærmere midnatt torsdag kveld i sist uke, og da var det ikke noe problem å få plass i gjestehavna (til venstre for Christiansholm festning midt på Gunga Dins bilde). Da vi drog igjen på pinseaften var det fremdeles mye ledig plass.

Og vi fylte diesel på pumpene som er merket av på venstre side i bildet :smiley:

Vi tittet etter de ytterste flyebryggene siden vi på forhånd hadde sett dette bildet, men oppdaget kun masse blåser som nok har sin misjon til forankring når bryggene blir satt opp.

Det var stort party med live musikk inne i festningen kvelden etter vi ankom, så vi slapp til og med å ha egen musikk på :wink:

Redigert av submiss (see edit history)

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Bak den marinaen på bildet, du kjører inn til høyre for den, der er det også kommet opp noen brygger ment for gjester.. men lurer på om det stod noe slikt som 50,- for 2 timer, eller 100,- for lengre periode. Fikk det ikke helt med meg i farten, men da ligger du ved en veldig god resturant som er verdt å besøke også (hartmanns brygge).

Kort vei til fiskebrygga også langs promenaden der.. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Om du skal ligge i byen er gjestehavna grei. Det finnes også et alternativ i Gravane (fiskebrygga der Ali parkerte båten på land :lol: ) Ikke plass til mange båter og havnevesenet går rundt og tar betalt også her, men trivelig stemning med alle restaurantene rundt.

MEN jeg vil jo heller anbefale deg en uthavn på Flekkerøya, Bragdøya eller i Randesund, men mulig du ville være nær byen? Tanking gjør du klart rimeligst i Skålevik på Flekkerøya hos Nielsen (se tlf og beskrivelse på Drivsstoffbørsen fra i fjor

Så dere hentet nybåten i pinsen da? Var det en fin tur og lever båten opp til forventningene?

Ja, det var en utrolig flott tur, med blikkstille vann over Skagerak!

Så da får det heller være så som så at det nesten ikke var noe seilevind :smiley:

Er veldig fornøyd, vi to voksne, og satser på at ungene mener det samme :wink:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...