KPRF Startet 13.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2008 Hei. Jeg har en Mercury 100hk fra tidlig 90 tallet, og båten ble kjøpt i fjor. Tidligere i år har motoren fungert utmerket, og har hatt flere turer på fjorden. Men nå har ploblemene begynt og komme. For det første går den noe ujevnt på tomgang, og stopper enkelte ganger. Og motoren nekter og komme opp i turtall, den bare hoster og harker og går under halvt turtall. Men når jeg har kjørt ei stund, så begynner den og rykke og øker turtallet noen ganger, og tilslutt går den på fullt igjen. Men jeg må kjøre i ca 10 min først. Jeg lurer på hva dette kan være? Pluggene er nye, og motoren jeg lar motoren få kjøre seg varm. Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 13.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2008 Har du sjekket bensinfilteret? Kan være tilstoppet. Ellers, hva med bensinen, er denne blitt gammel eller har den fått vann i seg? Bytt den gjerne ut med fersk bensin og bruk den gamle i gressklipperen eller noe. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Hadde en 3 sylindret Mercury 60hk som oppførte seg akkurat lik din. Den gikk på to sylindre til den ble varm,så gikk den på 3. På min var det cdi boksen som måtte byttes.. Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Hei vil nesten vedde på at dette er CDI boksen Sitér dette innlegget Link to post
KPRF Svart 5.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Takk for svar folkens, men har nok funnet feilen. Fungerer i allefall greit nå. Det som ble gjort, var å ta av plugg hettene, og spraye inn litt kontaktspray. Så nå fungerer motoren fint, men sliter litt med mye eksos, men det er mulig det er normalt på en eldre påhengsmotor? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.