Jump to content

Yanmar 4JH-DTE - Turbo gåen?

DelCasa

Recommended Posts

Overhalingen med deler (pakninger og varmebeskyttelse) kom på nøyaktig 5.000,- inkl moms.

Ser ut til at det er vel investerte kroner det der. :yesnod:

Andre utgifter:

Nye slanger til turbo (alle er byttet) levert av Tess: 483,-

Nye muttere og skiver samt pakninger til eksosmanifoil/turbo og nytt filter til innsug, levert av Lasa Båt og Motor: 1280,-

Nå står monteringen for tur og det skjer på fredag. Ser frem til ett lite he***** for å få det på plass for det er jo noe vanvittig trangt... :sweat:

Redigert av DelCasa (see edit history)

Bare for å avslutte denne tråden;

Turboen er montert på (med hjelp fra de små hendene til min datter som var den eneste som kom til en av mutterene på manifoilen) og testet.

Min halvplaner har aldri passert 12 knop, og da med kun 2 voksne ombord.

Nå gjør den fint 14 knop med 4 voksne. Motoren har rett og slett fått sine krefter tilbake. Ingen sort eksos selv på 3600 o/min lengre heller.

Så om det skulle være noen tvil der ute, så er dette vel investerte penger!

Men gleden var kortvarig. Holdt på å gå på grund søndag med det utfallet at ett eller annet har løsnet eller vridd seg, for nå er det kast i akslingen... :nonod:

PS: Nei, det var ikke under fartstest! Det var under putring til en annen vik hvor det var litt lunere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...