eysteind Startet 18.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2004 Hei! Ser i båtmagasinet båt og utstyr en fin båt med namn norcraft 27. Den er lukket med aksling. Selges både som hel og halvfabrikat. Har aldri hørt om merket før, men syns båten var ganske fin, og prisen for halvfabrikata var også ganske bra. Ser at båten ble laget i Bergensområden i 2002 mens i 2003 katalogen er adressen på Sunnmøre. Eksisterer denne båten fortsatt? Har noen sett den "live"? Evt. ti salgs(brukt)? Kor lenge har den vert i produksjon? Kvalitet? Tester? Vurdere å ta en titt på den. Dette er den perfekte båten for oss(som halvfabrikata). Sitér dette innlegget Link to post
Pilar Svart 18.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2004 Hei Eystein Har ingen erfaring med denne båten, men har vert i kontakt med de nye eiere av båtformene. Det ser ut som de har brukt mye tid på å lage en god halvplaner som går i 17-20 knop, og skal kunne leveres i forskjellige stadier av halvfabrikat med flere innredningsalternativer. Kontaktet Vik Sag & Båtbyggeri og fikk tillsent brosjyren. Dette prosjektet droppet jeg da jeg nylig har kjøpt en gammmel snekke. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 18.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2004 Hei! Jeg har også merket meg denne båttypen,så en i Bodø som holdt på med ett selvbygg! Kjenner ikke til produsenten som du etterspør! Har du sett denne Sjekk denne!Ser ut til å være en forlenget utgave; http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=14784 Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 18.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2004 Båten ble tidligere laget i Hetlevik på Askøy. Halco 870 var utgangspunktet for denne båten, ihvertfall innredning. Har innredet en Halco 870 og det var en god del arbeid, da det ikke er noe innredning i plast. Alt blir bygget opp av finer/tre, derav den noe lavere prisen i forhold til mange andre havfabrikat. Så hvis du ikke er redd for mye arbeid er det bare å gå i gang! Kjøpte forøvrig "ferdig tilskjært" innredning til Halco`en. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 18.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2004 Takker for svarene. Trur eg tar meg en tur opp og ser på denne båten. Båter uten innerliner er mye arbeid, men dei blir veldig fine med sy mye treverk. Holder selv på å skifte innredning i Sollux`en som også er uten innerliner, og syns dette er kjekt, og kunne gått tenkt meg et større prosjekt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.